בעקבות המשבר: עלייה בפרסום של החברות הפיננסיות בעיתונים בארה"ב

החברות הפיננסיות מפרסמות בהיקף נרחב יותר כדי להבטיח לצרכנים שלמרות האירועים האחרונים - הן עדיין עושות עסקים ; המשבר לא רע לכולם: סוכנויות ייעוץ לתקשורת פיננסית רושמות עלייה בהיקף הפעילות

האם ההתמוטטות הפיננסית יכולה להיות חדשות טובות עבור תעשיית העיתונים? כמובן שהאירועים הכמעט יומיומיים של התרסקות ומכירת בנקים מסייעים למכירת העיתונים הכלכליים כמו "וול סטריט ג'ורנל". אך נראה שהעיתונים גם מרוויחים מעלייה בפרסום בזכות מודעות של השירותים הפיננסיים על גבי דפים שלמים, שנועדו להבטיח לצרכנים שלמרות האירועים האחרונים, הם עדיין עושים עסקים. למעשה, אם משווים בין הגיליון של ה-8 בספטמבר של "וול סטריט ג'ורנל", לפני שהעיתונים הוצפו בחדשות על המשבר, והגיליון של ה-2 באוקטובר, ניתן לראות שהמודעות מטעם חברות השירותים הפיננסיים גדלו ביותר מכפליים, עם 10 מודעות בגיליון ספטמבר ו-22 מודעות בגיליון אוקטובר.

מייקל רוני, מנכ"ל ההכנסות בקבוצת המדיה דאו-ג'ונס, אמר כי השבועות האחרונים היו ודאי בלתי נעימים עבור חלק מהמפרסמים בעיתון, אך ישנם כמה מהם המרגישים שהכרחי עבורם להראות נוכחות. "היו לנו כמה מפרסמים ששינו את המועד המתוכנן ודחו אותו, בעוד שבאותו הזמן היו לנו עסקאות חדשות מחברות אחרות שהיה להם סיפור מיידי לספר", אמר. "הייתי מעדיף שלא היינו עוברים את המשבר הכלכלי הנוכחי, אך יש גם טוב בתוך הרע".

רוני איננו מוכן לחשוף אלו מהחברות משכו או הוסיפו מודעות. אולם הגיליון של ה-2 באוקטובר ב"וול סטריט ג'ורנל" כולל מודעות מחברות כגון T. Rowe Price, Fidelity (שתי מודעות), New York Life ו-Charles Schwab (מודעה הנפרסת על שני דפים).

רוני אמר כי החברות אינן מתדפקות על דלתו לפרסם מודעות, אך אמר כי הוא רואה "עלייה" בנפח העסקים וגם שמע סיפורים דומים מעמיתים בתעשייה. הוא אמר כי איננו יכול לחשוף מספרים הנוגעים לעלייה בהכנסות מפרסום.

"איננו רואים מגמה ארוכת טווח בעניין הזה, אך בשבוע האחרון ראינו עלייה בפרסום מצד המוסדות הפיננסיים המעוניינים להעביר מסרים לקוראים, ולהזכיר להם כי הם יכולים להציע סוג של יציבות", אומר ברט ווילסון, סגן מנהל בכיר לפרסום ב-"USA Today". "במהלך חמשת הימים האחרונים ראינו עלייה של ששה או שבעה דפים מעבר לפרסום הרגיל תודות לפרסום המנסה לכוון, אל מול אי-היציבות הפיננסית".

רוני מצפה להרבה פעילות גם כעת, לאחר שהקונגרס העביר את תכנית חבילת ההצלה. "אינני יודע גם זמן זה ייקח", אמר, "אך ברור שזה לא יהיה לנצח".

"ניו יורק טיימס" ו"פייננשל טיימס" לא הצליחו להגיב בזמן לכתבה.

המשבר לא רע לכולם: סוכנויות ייעוץ לתקשורת פיננסית עושות עסקים

הבנקים אינם היחידים שמתנפלים עליהם בתקופה האחרונה. המשבר הכלכלי הביא לכמעט התנפלות על סוכנויות המתמחות בייעוץ לתקשורת פיננסית, מצד חברות המחפשות עזרה בניהול מיזוגים או בהרגעת חששות הלקוחות.

על-פי Mergermarket, שחקנים מרכזיים בשיווק הפיננסי נטלו חלק בכל מיזוג משמעותי בשבועיים האחרונים, ביניהם רכישת מריל לינץ' על-ידי בנק אוף אמריקה (Brunswick Group), ג'יי. פי. מורגן צ'ייס עם Washington Mutual Abernathy MacGregor Group ו-Sard Verbinnen & Co; והעסקה האחרונה בין Wells Fargo ו-Wachovia.

"אנחנו בדרך להשיג שנת שיא", אמר ג'ים מק'גרגור, סגן נשיאAbernathy MacGregor. כמובן, מק'גרגור איננו זוקף את הצלחת החברה למשבר האחרון בצורה בלעדית; החברה גם סייעה ליאהו בשיחות עם מיקרוסופט. "כל אלו נוטים להפוך לעסקאות גדולות עם הזמן", אמר.

המטרה עבור מק'גרוגר היא להפוך את "הרמה הגבוהה של העסקאות החדשות בתקופה האחרונה", שבאו בעקבות המשבר, ללקוחות ארוכי טווח. "דברים כאלו קרו בעבר", אמר. "אולם מה שנדיר הוא שיש כזה ריכוז במגזר בודד ובתקופה כל כך קצרה".

ג'פרי טאופילד, שותף בכיר ב-Kekst, אמר כי הרבה מהפעילויות העסקיות של החברה, ביניהם מיזוגים ורכישות, ניהול משברים, פשיטות רגל, פרסומים פיננסיים, תמיכה משפטית ויחסים עם המשקיעים, הנם מאוד פעילים כעת. הפירמה נרכשה על-ידי Publicis Groupe בחודש יולי האחרון.

"למרות הזמנים הכלכליים חסרי התקדים עדיין מתבצעות עסקאות, ואנו מעורבים בהרבה מהגדולות ביותר שביניהם", אמר. "אנו עובדים על הרבה עסקאות, והעסקים טובים". הוא איננו מאשר על אלו עסקאות החברה עובדת, אולם בכיר בתעשייה אמר כי Kekst עובדת עם AIG, Freddie Mac ,Sallie Mae ו-Corsair.

עם כל זאת, האקלים הכלכלי עדיין מציב אתגרים, במיוחד כשאתה עובד עם חברה שגדלה. בדיווח של "ניו-יורק פוסט" מהשבוע שעבר נאמר כי ליהמן ברדרס, שבינתיים פשטה רגל, חייבת 400 אלף דולר ל-Keskt, אולם טאופילד סירב להגיב: "איננו מגיבים על נושאים הקשורים ללקוחות נוכחיים או מהעבר".

מק'גרוגר בהחלט איננו מתלונן על נפח העסקים החדש. "זה יעזור אם אינך חייב עשר שעות שינה כל לילה, או שמונה", אמר.