בלקברי מצטרפת לבאזז ה-iPhone: משיקה את ה-Storm - טלפון הבנוי על ממשק מגע

המכשיר החדש מציע שלל תכונות: GPS, זיכרון פנימי של 1 ג'יגה כולל אפשרות הרחבה, מצלמת סטילס של 3.2 מגה-פיקסל ומסך בגודל 3.2 אינץ' ; הבשורה של ה-Storm היא טכנולוגיית clickable המספקת היזון-חזור מהמסך

קצת אחרי נוקיה והרבה אחרי שאר היצרניות בעולם, מצטרפת חברת RIM שמייצרת את בלקברי להתלהבות ה- iPhone ומשיקה את ה-Storm - טלפון הבנוי על ממשק מגע. המכשיר החדש מציע שלל תכונות: GPS, זיכרון פנימי של 1 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה, מצלמת סטילס של 3.2 מגה-פיקסל ומסך בגודל 3.2 אינץ'. הבשורה של ה-Storm היא טכנולוגיית clickable המספקת היזון-חזור מהמסך.

טכנולוגיה זו מאפשרת למשתמש להרגיש כאילו הוא לוחץ על מקלדת אמיתית, בזמן שהוא נוגע במסך המגע.

גם במכשירי מגע אחרים הקיימים היום, קיימת תגובת בעת לחיצת המשתמש על המסך, אולם בעוד שבדגמים המתחרים מדובר בתגובת רטט, כאן מדובר בתחושה הדומה מאוד ללחיצה על מקלדת מחשב, כולל צליל הקליק הנשמע כמו מלחיצה על המקלדת.

ה-Storm יתמוך גם בטכנולוגיית המולטי-טאץ' הדומה לזו שמשתמשת אפל ב-iPhone. המולטי-טאץ' ב-iPhone מאפשר למשתמש להגדיל תמונה בפתיחה של שתי אצבעות על המסך.

לדברי מייק לאזרידס, נשיא ומנכ"ל משותף בבלקברי, "ה-Storm הוא טלפון חכם בעל מסך מגע מהפכני העונה על הדרישות של הלקוחות לתקשורת ומולטימדיה. המכשיר פותר את הבעיה הוותיקה של כתיבה על מסך מגע".

שיטות ההקלדה בסמארטפון הזה כוללים מקלדת QWERTY מלאה (מקלדת הבנויה על-פי סדר האותיות שבמקלדת רגילה), שתהיה זמינה כשמחזיקים את הטלפון במצב אופקי; מקלדת 20 כפתורים, המשלבת שתי אותיות על רוב הכפתורים ומקלדת טלפון רגילה (שלוש אותיות על כל כפתור).

ה-Storm יושק באופן בלעדי בארה"ב ברשת Verizon, שם יפעל בטכנולוגיית ה-EVDO בה פועלת כיום פלאפון בארץ, בשאר העולם הסמארטפון של בלקברי יפעל בטכנולוגיית ה-HSDPA בה פועלות היום בישראל סלקום ופרטנר.

מחירים רשמיים למכשיר עדיין לא פורסמו, אולם הוא צפוי להיות 199 דולר כולל חוזה למפעילה.