עוד נסיון של גוגל להגדיל רווחים מ-YouTube: תעלה פרקים שלמים של סדרות טלוויזיה

באתר שיתוף קובצי הווידיאו הפופולרי יהיה ניתן לצפות בקרוב בפרקים שלמים של סדרות טלוויזיה מובילות מבית CBS ; הצפייה תלווה בתשדירי פרסומת שיוצגו לפני, במהלך ואחרי שידור הפרק

גוגל ביצעה ביום שישי האחרון מהלך נוסף במטרה להפוך את אתר YouTube הנמצא בשליטתה למקור רווח. החברה הכריזה כי באתר שיתוף קובצי הווידיאו הפופולרי יהיה ניתן לצפות בקרוב בפרקים של סדרות טלוויזיה מובילות מבית CBS בשלמותם. הצפייה תלווה במודעות ובתשדירי פרסומת שיוצגו לפני, במהלך ואחרי שידור הפרק. כך מסר מנהל התוכן של YouTube, ג'ורדן הופנר.

ההכרזה באה כשבוע לפני פרסום הדו"ח הרבעוני של גוגל (16.10), המלווה בחשש כבד מצד המשקיעים והאנליסטים עקב היחלשותו של שוק הפרסום באינטרנט. לאחר נפילה מתמשכת בשווייה, רשמה ביום ו' מניית גוגל עלייה קלה עד למחיר של 329.4 דולר, המשקף לחברה שווי של 104 מיליארד ד'.

המהלך האחרון של גוגל ממשיך את נסיונותיה של החברה להפוך את YouTube, אותו רכשה ב-2006 בתמורה ל-1.65 מיליארד דולרים לאתר רווחי. רכישה זו של גוגל גררה ביקורת מצד משקיעים ואנליסטים שסברו שהאתר, שהתפרסם בהצגת סרטוני וידיאו שהועלו על-ידי הגולשים, אינו בעל פוטנציאל למשיכת מפרסמים בסדר גודל שיניב רווחים מספקים.

עד עתה מודעות הפרסומת ב-YouTube לא היוו חלק מהסרטונים המוצגים בו והוצגו בצידי עמוד האינטרנט. בגוגל חששו לשדר פרסומות לפני הצגת הסירטונים בטענה שהדבר ירתיע גולשים מלהיכנס לאתר. הופנר מסביר שהחברה לא העדיפה פורמט פרסום אחד על פני האחר אלא ניסתה להתאים את אופי הפרסום לתוכן המוצג באתר, וכעת עם העלאתם של פרקי סדרות טלוויזיה שלמים לאתר ניתן יהיה גם להציג פרסומות בצמוד לקטעי הווידיאו. הופנר גם ציין ש-CBS תוכל לשדר פרסומות משלה באמצעות האתר.

לאחרונה הודיעה גוגל כי הוסיפה ל-YouTube יישום המאפשר לגולשים לרכוש מוצרים הקשורים לקטעי הווידיאו המועלים לאתר באמצעות קישורים שיופיעו בין סרטון וידיאו אחד למשנהו.

* כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2008