עובדי רוד שף של דלק נדל"ן מאיימים בשביתה על רקע תנאים חוזיים חדשים

כ-2,500 עובדים מאוגדים מתלוננים על קיצוצים בימי המחלה, ימי החופשה, שעות נוספות והטבות פנסיה שכופה החברה עליהם ; דלק נדל"ן רכשה את רוד שף לפני כשנה וחצי תמורת 375 מיליון ליש"ט

נציגי איגוד העובדים, בחברת רוד שף (RoadChef), רשת הנדל"ן בצידי הדרך השלישית בגודלה בבריטניה, שבבעלות חברת דלק נדל"ן מקבוצת דלק , מאיים בימים אלו בשביתה, לאחר קביעת תנאים חדשים בחוזים, הפוגעים בתנאי העבודה של כ-2,500 עובדים.

התנאים החדשים מדברים על קיצוצים בימי המחלה, ימי החופשה שעות נוספות והטבות פנסיה בחוזיהם של העובדים המאוגדים באיגוד ה-GMB, האיגוד הכללי של העובדים בבריטניה, בו חברים כ-600 אלף עובדים בסך הכל.

נצידי האיגוד אף טוענים כי 29 עובדים עלולים לאבד מעמדם כעובדים קבועים, לפי התנאים החדשים שנכפים עליהם החל מ-1 בנובמבר. מיק ריקס, המנהל הכללי של האיגוד הבריטי, ציין כי "חברי האיגוד העובדים ברשת רוד שף, נפלו קורבן למחנק האשראי שמעיב על הכלכלה, והצעד של הרשת הוא הדוגמא הטובה ביותר למה ששר האוצר, הנרי פולסון הגדיר כ'עידן חוסר האחריות' ".

נזכיר כי דלק נדל"ן רכשה את רשת רוד שף לפני כשנה וחצי, בתמורה ל-375 מיליון ליש"ט, באחת מהעסקאות הגדולות ביותר טרם המשבר הנוכחי. דלק נדל"ן רכשה את הרשת מקרן ההשקעות הפרטית היפנית Nikko Principal Investment ומ-Vision Capital, of Britain שרכשו את הרשת ב-1998 תמורת 175 מיליון ליש"ט.

ריקס הוסיף כי "מה שבאמת פוגע, הוא שהחברות שמכרו את הרשת, "ברחו" והשאירו את העובדים שרובם מרוויחים שכר מינימום, להתמודד עם החשבונות". האיגוד הבריטי ממליץ לחבריו לא לחתום על החוזים עם התנאים החדשים, ואף הוסיף כי במקרה הצורך ייפנו לארכעות המשפטיות המתאימות.

נציג מחברת רוד שף מסר כי החוזים החדשים מציעים תנאים שמטיבים עם העובדים: העלאה של 10% בשכר העבודה, ואף הוסיף כי נציגי האיגוד משתמשים ברוד שף כבמה להשגת חברים חדשים לאיגוד.

מדלק נדל"ן נמסר בתגובה כי "פרטים רבים המופיעים בידיעה באנגליה אינם מדוייקים, לדוגמא, בין היתר, רק כ-200 מתוך 2,500 עובדי רודשף חברים באיגוד. לאיגוד אין חוזה תקף עם רודשף. בשל העובדה שברודשף נרכשו במשך השנים חברות שונות נוצר מצב שבו קיימים כיום שמונה סוגים שונים של משכורות עובדים. החברה, כדי לייעל מערכת זו הציעה לעובדים לעבור לחוזה אחיד המשפר את השכר הבסיסי שלהם בכ-10% לצד שמירה על התנאים הבסיסיים הנדרשים עפ"י חוק. החוזה החדש הוצג לעובדים אך הם אינם חייבים לקבלו ויכולים לבחור להמשיך בחוזה הקיים."