לאחר 8 חודשי דחייה: מכרז הרדיו באזור ירושלים נקבע ל-2 בנובמבר

מועצת הרשות השנייה תאפשר לקבוצת רדיו ירושלים להעביר את חוות-הדעת המשפטית שלה נגד השתתפותה של קבוצת רדיו הבירה במכרז, ולרדיו הבירה תינתן אפשרות להגיב על חוות-הדעת בתוך 3 ימי עבודה

סופית: המכרז על הרדיו האזורי באזור ירושלים נקבע ל-2 בנובמבר. מועצת הרשות השנייה תאפשר לקבוצת רדיו ירושלים להעביר את חוות-הדעת המשפטית שלה נגד השתתפותה של קבוצת רדיו הבירה במכרז, ולרדיו הבירה תינתן אפשרות להגיב על חוות-הדעת בתוך 3 ימי עבודה. חוות-הדעת המשפטיות יוצגו לחברי ועדת המכרזים בטרם ההכרעה בדבר הזוכה במכרז.

המועד החדש, וככל הנראה הסופי, למכרז על איזור הזיכיון של ירושלים, נקבע לאחר למעלה מ-8 חודשי דחייה של המכרז. התאריך נקבע לאחר שבית המשפט קבע כי על רדיו ירושלים לטעון את כל הטענות לאחר המכרז ולאחר החלטת הרשות בעניינו. בית המשפט לא בחן את התיק לגופו ולא התייחס לטענות שהעלה רדיו ירושלים כנגד הרשות השנייה וכנגד רדיו הבירה והמליץ לרדיו ירושלים למשוך את העתירה שהוגשה. כזכור, 48 שעות לפני קיום המכרז עתר רדיו ירושלים המפעיל את התחנה מזה למעלה מ-12 שנה נגד הרשות השנייה בבקשה לפסול את הצעת קבוצת רדיו הבירה ולהוציא צו נגד קיום המכרז במועדו, זאת עד לעריכת דיון בעתירה.

הדרישה של קבוצת רדיו ירושלים לפסול את קבוצת רדיו הבירה התבססה על שתי טענות עיקריות: הראשונה מתייחסת לעובדה שארומה, מפעילת ארומה מיוזיק בר ובעלת השליטה ברדיו הבירה, היא לכאורה "סוכן של מבצע", ולפיכך אינה רשאית להשתתף במכרז לפי חוקי הרשות השנייה. הטענה השנייה מתייחסת לעסקה שבה חברת עופר מדיה עומדת לרכוש 25% מחברת לוגיה, ובכך להפוך לבעלת שליטה בקבוצת רדיו הבירה. ברדיו ירושלים טוענים כי בעלות זו גורמת ל"החזקה צולבת" - שכן אודי אנג'ל, מבעלי עופר מדיה, מחזיק גם 51% בזכיינית רשת - והחזקה כזו אסורה על פי חוקי הרשות השנייה.

רדיו ירושלים נמצאת בבעלות טלעד, מיכה לוי, מלונות שלום ודני פארן. רדיו הבירה נמצאת בבעלות אדלר-חומסקי, ארומה, חברת לוגיה, ג'קי בן-זקן, שי נשר וניהול פלוס של יואב גרוס.