הכרום של גוגל: אחרי הרעש הגדול, הדפדפן החדש נותר עם 1.7% מהשוק

לפי נתוני GetClicky, את שוק הדפדפנים ממשיך להוביל האקספלורר של מיקרוסופט עם 53.1%

מיקרוסופט יכולה לישון בשקט בינתיים. הכניסה של ענקית האינטרנט גוגל לשוק הדפדפנים עדיין לא נושאת פירות - לפחות אם בוחנים את הנתונים שמפרסמת חברת הניתוח לשוק האינטרנט, GetClicky. על-פי הנתונים הללו, לדפדפן כרום (Chrome) של גוגל יש נתח שוק של 1.7% בלבד, לעומת נתח שוק של 3.1% בספטמבר, עת הושקה גרסת הבטא של הדפדפן. במילים אחרות, נתח השוק של כרום נמצא בירידה, וגם אם היא מינורית ברור שהוא לא תפס מספיק.

לשם השוואה, אינטרנט אקספלורר (IE) מחזיק בנתח שוק של 53.1%, ואילו לפיירפוקס של מוזילה יש נתח שוק של 36.3%. זאת, למרות שגוגל טענה בהשקה כי הדפדפן שלה מאפשר טעינת דפים מהירה יותר ובטוחה יותר בהשוואה למתחרות שלה. אך מסתבר שהרגלי גלישה קשה מאוד לשנות, והגולשים בינתיים לא מתרשמים.

את ההשקה בספטמבר ליווה מסע שיווקי לא סטנדרטי, כיאה לגוגל, שכלל חוברת קומיקס שנשלחה לעיתונאים ולבלוגרים משפיעים, ובה נראים אנשי גוגל מאויירים ומסבירים את יתרונות הדפדפן החדש. בחוברת נכתב כי הדפדפן החדש, המתבסס על קוד פתוח, מאפשר גם לנהל טוב יותר את זיכרון המערכת בצורה כזו שתופסת פחות מקום בזיכרון ומאפשרת עבודה מהירה יותר על המחשב.

קשה להעריך בתקופה כה קצרה מה תהיה מידת ההצלחה של כרום, ובהתחשב בדומיננטיות של גוגל בשוק החיפוש, שם הצליחה להביס את מתחרתה הוותיקה מיקרוסופט, יש להניח כי הקרב עוד רחוק מסיום. אם מסתמכים על מה שאמר אריק שמידט, מנכ"ל גוגל, ביום ההשקה, שאחת הסיבות להשקת הכרום היא למנוע ממיקרוסופט לנתב את שוק האינטרנט כך שישרת את האינטרסים שלה על-ידי העדפת שירותים המסופקים על ידה, אפשר לומר שהמילה האחרונה עוד לא נאמרה.

מיקרוסופט כבר ניצחה בעבר במלחמת דפדפנים אחרת מול יריבה עיקשת לא פחות - נטסקייפ. הדפדפן של נטסקייפ היה פופולרי מאוד בשנות התשעים אך הפסיד לאקספלורר של מיקרוסופט, כשהיא החלה לשלב אותו כחלק מובנה במערכת ההפעלה שלה, Windows.

ב-1999 קנתה AOL (שבהמשך נקנתה על-ידי תאגיד טיים וורנר) את נטסקייפ, אבל העתיד כבר היה שחור והחברה הפסיקה את הפצת הדפדפן בתחילת השנה. למרות נתח השוק הלא משמעותי של כרום, ספק אם מיקרוסופט תצליח למחוק אותו ממפת הדפדפנים.