דלתא איירליינס פיספסה את צפי האנליסטים ועברה להפסד רבעוני של 50 מיליון דולר

זאת למרות עלייה של 9% בהכנסות ל-5.72 מיליארד דולר ; ברבעון המקביל אשתקד, החברה רשמה רווח נקי של 220 מיליון דולר או 56 סנט למניה ; האנליסטים צפו כי החברה לא תרשום רווח, אך גם לא הפסד רבעוני

חברת התעופה דלתא איירליינס (סימול DAL), דיווחה לפני זמן קצר את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2008. החברה פיספסה את תחזיות האנליסטים כשעברה ברבעון השלישי להפסד של 50 מיליון דולר או 13 סנט למניה, למרות עלייה של 9% בהכנסות ל-5.72 מיליארד דולר.

לצורך השוואה, ברבעון המקביל אשתקד, החברה רשמה רווח נקי של 220 מיליון דולר או 56 סנט למניה. ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד עמדו על 5.23 מיליארד דולר.

צפי עדכני של האנליסטים בוול סטריט שנסקרו ע"י רויטרס, חזה כי דלתא לא תרשום רווחים בסוף הרבעון, אך עם זאת, לא ציפה להפסד רבעוני. מוקדם יותר השבוע, הצפי חזה כי דלתא אף תרשום רווח של 2 סנטים למניה, זאת בניכוי פריטים חד פעמיים, ובשורת ההכנסות הצפי חזה כי דלתא תרשום הכנסות של 5.69 מיליארד דולר.

בניכוי פריטים חד פעמיים, ההפסד של דלתא עמד בסוף הרבעון על 26 מיליון דולר, או 7 סנטים למניה. בתום הרבעון, בקופתה של דלתא עמדו 3.1 מיליארד דולר במזומן. ההוצאות התפעוליות של החברה ברבעון עלו ב-17% ל-814 מיליון דולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

החברה מסרה שרווחיה נשחקו ברבעון כתוצאה מהעלייה במחירי הדלק, כמו חברות תעופה מתחרות, מה שגרם לירידה בקיבולת הטיסות שהוציאה החברה, ולייקור התעריפים של כרטיסי הטיסה.

במבט לעתיד, דלתא צופה כי עסקת הרכישה של חברת התעופה ממינסוטה, Eagan, בעסקת החלפת מניות, צפויה להיסגר במהלך הרבעון הרביעי. כן צופה החברה כי שולי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי יעמדו בטווח של בין 1% ל-3% ו-2% לשנה כולה. ההכנסות ממכירת הכרטיסים צפויות לעלות ב-8%-10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.