דנקנר ממשיך להאמין בקרדיט סוויס: כור עשויה להשקיע עוד כחצי מיליארד שקל בבנק

החברה הודיעה כי כרבע מהרכישה האחרונה שביצעה החברה בוצעה באמצעות אשראי שקיבלה מגולדמן זאקס בסך 300 מיליון פרנק שוויצרי

כור , מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, רכשה בערב החג (ב') 34 מיליון מניות של קרדיט סוויס , המגלמות אחזקה של 3% בבנק. תמורת המניות שילמה כור 1.2 מיליארד פרנק שוויצרי, לפי מחיר שפל של 35 פרנק למניה, מחיר הנעילה ביום שישי האחרון בבורסת ציריך.

כור הודיעה היום כי 900 מיליון פרנק שוויצרי מסך הרכישה הגיעו מהונה העצמי של החברה ואילו 300 מיליון פרנק שוויצרי נוספים מומנו על ידי אשראי שקיבלה החברה מגולדמן זאקס בהסכם אשראי לרכישת מניות הבנק.

על פי הודעת כור, תמשיך החברה להשקיע במניות הבנק השוויצרי עד לסכום של 4.2 מיליארד שקל. כלומר, כור עשויה להוסיף לרכוש מניות נוספות של קרדיט סוויס בסכום נוסף של כ-300 מיליון שקל, לאחר שרכישתה האחרונה של מניות הבנק עמדה על כ-3.7 מיליארד שקל (לפי שער הפרנק השוויצרי בקנייה).

הבחירה בקרדיט סוויס כמניה האטרקטיבית בסקטור אינה מקרית. מדובר באחד הבנקים הבודדים באירופה אשר מצליח לשמור את הראש מעל המים, בתקופה הנוכחית. זאת הודות ליחס הלימות הון גבוה יחסית של כ-11%, הון עצמי גדול של 30 מיליארד דולר ומעורבות נמוכה במשבר הסאב-פריים.

בנוסף, הבנק מאופיין בתמהיל מאוזן של תחומי פעילות, כשהקמעונאות מהווה חלק משמעותי מהכנסותיו. נזכיר כי הבנקאות הקמעונאית נפגעה פחות במשבר האחרון. מעבר לזה, מבנה השליטה המבוזר של הבנק, הכולל שלושה משקיעים המחזיקים באחוזים ספורים ממנו, מאפשר לדנקנר להיחשב כמשקיע משמעותי בבנק, גם באחזקה של אחוזים בודדים.

אחזקה של 3% בבנק מחייבת את כור לדווח לרשויות השוויצריות על המהלכים, בבחינת בעלי עניין בבנק. דנקנר הפך למעשה לגורם השלישי בגודלו המחזיק בקרדיט סוויס. ואולי זו התשובה לשאלה - מדוע לא השלימו בכור סיבוב פיננסי ומימשו את הרווחים אתמול, בתום התיקון החד בשער המניה.

מאז שהחליט לרכוש את מניות הבנק, בנובמבר 2007, חוזר דנקנר ומסביר כי מטרת המהלך היא להגיע לפוזיציה משמעותית בבנק. את ההצלחה בקניית המניות בשפל ומכירתן ביוקר, שש פעמים ברציפות, מגדירים בקרבתו של דנקנר כ"תקלות חיוביות" בדרך להפוך למשקיע ריאלי בבנק.

עד כה, כאמור, תרם ההימור על מניות קרדיט סוויס רווח נאה לשורה התחתונה של כור ברבעון השלישי. זאת לאחר שהסיבוב הקודם שעשתה כור במניה הסתיים בתשואה של 58% במהלך שלושה חודשים