תור התביעות: קבוצת משקיעים תובעת את גילת על ביטול הרכישה

התובעים דורשים פיצוי של 73.7 מיליון שקל ; מבקשים שהתביעה תוכר כייצוגית - ואז יהפוך הפיצוי הנדרש ל-1.3 מיליארד שקל

כשבוטלה עסקת הרכישה של גילת לוויינים בידי קבוצת המשקיעים הישראלית-אמריקנית, היה ברור שהעניין יעבור לפסים משפטיים. בינתיים, אין הליכים משפטיים בין הרוכשים לחברה, אך תביעה ראשונה שקשורה לעסקה המבוטלת הוגשה בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים. קבוצה של שמונה משקיעים הגישה, באמצעות עורך הדין אשר אקסלרוד ממשרד אקסלרוד ושות', תביעה ובקשה להכרתה כייצוגית, כנגד גילת, הדירקטורים שלה ויורק קפיטל, המחזיקה בכ-20% ממניות גילת. התובעים - ארבעה אנשים פרטיים וארבע חברות, בהן גם צ'רלטון, מפעילת ערוצי ספורט 1 ו-2 - מבקשים פיצוי על ההפסדים שנגרמו להם מביטול העסקה.

מכתב התביעה, שהגיע לידי "גלובס", עולה כי התובעים דורשים סכום של כ-73.7 מיליון שקל, שיכול לתפוח לכ-1.3 מיליארד שקל (כ-350 מיליון דולר) אם תוכר התביעה כייצוגית. הסכום מחושב לפי מספר המניות שבידי התובעים.

אלו מאשימים שהייתה "רשלנות בעריכת הסכם המיזוג, התנהגות בחוסר תום לב, הפרת הסכם המיזוג וביטולו". לדבריהם, הנתבעים "לא טרחו להבטיח את התחייבויות הרוכשות בנטילת ערבות בנקאית או בנטילת בטוחה טובה אחרת", ובכך למעשה הפרו את החובה לנהוג באופן סביר.

עוד נטען כי "עולה חשש כבד" שהנתבעים לא פעלו בתום לב ותוך שמירה על חובת האמונים כלפי החברה וכלל בעלי מניותיה. זאת, כיוון שגילת קיבלה הצעות רכש נוספות, שלפחות אחת מהן גבוהה יותר משל קבוצת הרוכשים.

בעוד שהסכם הרכישה כולל פיצוי גבוה יחסית במקרה של ביטול, 47 מיליון דולר (כ-10% מגובה העסקה), התובעים דווקא סבורים שסכום הפיצוי לא מתאים. הם מציינים שהנתבעים "התרשלו בקביעת גובה הפיצוי המוסכם החל על קונסורציום הרוכשים, כאשר גובה הפיצוי אמור היה לקחת בחשבון את הנזק העלול להיגרם למשקיעים".

גילת היתה אמורה להירכש על-ידי קבוצה שכוללת את מבטח שמיר וקרן הפרייבט אקוויטי האמריקנית גורס תמורת 475 מיליון דולר. כיום נסחרת מנייתה במחיר של כ-3.9 דולר, המשקף לה שווי של 156 מיליון דולר.

גילת מפתחת ומשווקת תחנות לוויין זעירות לתקשורת. החברה ציינה מצידה שהיא מאמינה שטענות התובעים לא ראויות והתביעה חסרת בסיס. החברה הוסיפה כי לא קיבלה פנייה מהתובעים לפני הגשת התביעה, ושבכוונתה לפעול בכל האמצעיים החוקיים הנדרשים כדי להגן על עצמה.