המו"מ עם בזק תקוע - ובמגזר החרדי מוצאים פתרונות עצמאיים לסינון אתרים

חברת סיימן טכנולוגיות, שמציעה את תוכנת נתיב המספקת שירות אינטרנט כשר, חתמה על הסכם כשרות עם רבני משמרת הקודש, שהסמיכו אותה לספק שירותי אינטרנט מסוננים

בעקבות אי ההתקדמות במו"מ בין בזק לבין ועדת הרבנים לענייני תקשורת סביב נושא קו האינטרנט הכשר, החלו לצוץ במגזר החרדי חברות פרטיות שמציעות שירותי גישה וסינון לאינטרנט, שלא תמיד מקבלים אישור של ועדת הרבנים לענייני תקשורת אלא מסתפקים באישורים של רבנים חרדיים ידועי שם ופועלים כשלוחיהם.

החברה האחרונה שקמה והחלה לספק שירותי סינון אתרים היא חברת סיימן טכנולוגיות, שמציעה את תוכנת נתיב, המספקת שירות אינטרנט כשר בטכנולוגיית רשימה לבנה של אתרים מאושרים על-פי קטגוריות שימושיות ומקצועיות. החברה חתמה על הסכם כשרות עם רבני משמרת הקודש, שהסמיכו אותה לספק שירותי אינטרנט מסוננים.

תוכנת הסינון פועלת בטכנולוגיה ייחודית של רשימת אתרים כשרה בכדי להבטיח למשתמש הגנה מחשיפה לתכנים לא רצויים. מעבר לכך, ניתן לספק שירותי חסימה למחשבים בודדים וכן לעובדים ברשת אינטרנט אלחוטית או סלולרית. נתיב היא לא התוכנה היחידה הפועלת בשוק והיא מתחרה בחברות כגון רימון ומורשת שכל אחת מהן מסננת אתרים בצורה שונה.

כאמור, הרקע להתפתחות החברות הפרטיות היא העובדה שבזק וועדת הרבנים לענייני תקשורת מדשדשות במו"מ ביניהן סביב נושא קו האינטרנט הכשר כבר שנתיים ונראה שבמגזר החרדי לא מחכים ומוצאים דרכים ויוזמות כדי לספק את השירות גם ללא בזק. יש לציין כי עם חברת HOT המגזר החרדי לא מקיים מו"מ רציני בגלל היעדר התשתיות בשכונות חרדיות כך שברירת המחדל היא שימוש ברשת בזק.