מחזיקי האג"ח של אמריקן קולוני חוששים מיכולת החזר החוב

נאמן האג"ח של חברת הנדל"ן הקטנה זימן אסיפה לדון בנקיטת פעולות להגנת זכויות מחזיקי האג"ח ; לחברה 2 סדרות בהיקף של 240 מיליון שקל ; תשואת האג"ח זינקה לרמה של 77%

הגופים המוסדיים בישראל החליפו דיסקט - אם פעם הם היו מסתערים על כל אג"ח של חברת נדל"ן קטנה מהיתר, היום הם התעוררו, אולי באיחור, והחלו להביע חשש לגבי יכולת החזר החוב של החברות ובמיוחד בסקטור הנדל"ן.

היום הגיעה תורה של חברת אמריקן קולוני , הנמצאת בשליטת משה גבריאלי ורועי לוסטרניק. גופים המחזיקים בלמעלה מ-10% מהאג"ח של החברה, ביקשו מהנאמן, חברת הרמטיק נאמנות, לזמן אסיפה של סדרה א' הכוללת 90 מיליון שקל במטרה לדון במצבה הכספי של החברה. תשואת האג"ח זינקה לרמה של 77% המשקפת חשש מחדלות פירעון.

האסיפה תתקיים ב-04.11 ובין השאר יוחלט על נקיטת פעולות להגנת זכויות מחזיקי האג"ח. התשואה על אג"ח סדרה ב' של אמריקן קולוני, בהיקף של 150 מיליון שקל, הגיעה בימים האחרונים ל-46.5%.

מניית אמריקן קולוני צנחה היום ב-9% והיא רחוקה ב-87% מרמת השיא שנרשמה בשנה האחרונה. המחיר משקף לחברה שווי שוק של כ-50 מיליון שקל בלבד. אמריקן קולוני עדיין לא פרסמה את התוצאות לרבעון השלישי של השנה ואת הרבעון השני סיימה החברה בהפסד של 6.2 מיליון שקל.

מבחינת האשראי של החברה: נציין שהיקף ההתחייבויות השוטפות עמד באותה תקופה על 430 מיליון שקל וההתחייבויות לזמן ארוך על 136 מיליון שקל. תזרים המזומנים היה שלילי בהיקף של כ-4 מיליון שקל.

אמריקן קולוני עוסקת בייזום, הקמה, שיווק וניהול פרויקטים של בנייה למטרת מגורים ומניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב מאז מאי 2007. לפני קריסת השווקים, החלה החברה בחודש פברואר האחרון בהליכים לקראת הנפקת חברת הבת (100%) אינטר קולוני - המרכזת את הפעילות בהונגריה, רומניה וקפריסין בבורסת ה-AIM שבלונדון.

בישראל יש לאמריקן קולוני כחמישה פרויקטים: הראשון ברחוב פינס בנווה צדק (במקום בו פעל פעם מפעל השוקולד ליבר) והוא בניין בן 34 קומות על קרקע שנרכשה תמורת 17 מיליון דולר. הפרויקט השני נמצא בירושלים, בפינת הרחובות אגריפס והמלך ג'ורג', שם מתכננת יוקם בניין בן 26 קומות (40 אלף מ"ר) שיכלול גם מרכז מסחרי ומלון.

בשני הפרויקטים מדובר בדירות יוקרתיות עם חלל פתוח ותקרה בגובה ארבעה מטרים שיתומחרו על פי התכנון של היזמים החל מ-15,000 דולר למטר.

שלושת הפרויקטים האחרים הם בסדר גודל בינוני: הראשון נמצא ברחוב אליפלט בדרום תל-אביב, השני בצפון רעננה והשלישי בגבול גבעתיים תל-אביב.

[לאתר אפיקים סולידיים]