אפי קיבל מתנה לחג: מרקוס בראון חתם לעונה במכבי ת"א

הכישלונות במשחקי טרום העונה הביאו את הצהובים לצירופו של כוכב ז'לגיריס בן ה-34. יהיה השחקן העשירי שמצטרף למכבי תל אביב מאז איבדה את האליפות להפועל חולון. עכשיו השאלה מי יילך: סימונס או ווייט?

מרקוס בראון, הגארד בן ה-34 ששיחק העונה בז'לגיריס קובנה, חתם היום (שני) במכבי תל אביב. בראון הוא מלך הסלים של היורוליג בכל הזמנים עם 2,312 נקודות, ושני במדד היעילות המצטבר אחרי ניקולה וויצ'יץ'. ברקורד של בראון 140 משחקים ביורוליג, והוא אחד משני שחקנים בלבד (לואיס סקולה הוא השני) שקלעו למעלה מ-2,000 נקודות בליגה הבכירה של אירופה. ממוצעי הקריירה שלו ביורוליג הם 16.5 נקודות, 2.8 אסיסטים, 2.6 ריבאונדים, 52.1% ל-2 נקודות, 39.3% ל-3 נקודות ו-85.7% מהעונשין.

בראון ימריא עם הקבוצה ביום שלישי לזאגרב, לקראת משחק פתיחת העונה מול ציבונה ביום חמישי. נכון לעכשיו לא ברור מי השחקן שישוחרר מהקבוצה, אם יהיה זה רודני ווייט או טרה סימונס.

אגב, בראון היה מועמד למכבי תל אביב בתחילת שנות האלפיים, אולם היא החליטה אז ללכת על אנתוני פארקר. בראון שיחק באירופה במדי אורטז, בנטון טרוויזו, אפס פילזן, צסק"א מוסקבה ומלאגה. בעונה האחרונה הוא השיג במדי ז'לגיריס ביורוליג ממוצע של 14.5 נקודות ב-20 משחקים.

בעקבות הכישלונות במשחקי טרום העונה, החליטו במכבי לבצע שינויים מוקדמים מאוד בסגל השחקנים. בישיבת עם הנהלה לפני כשבוע ביקש המאמן אפי בירנבוים לצרף קלעי. בראון הוא השחקן העשירי שמצטרף למכבי תל אביב מאז איבדה את האליפות להפועל חולון.