בקשה לייצוגית: ישראכרט ולאומי קארד חייבו לבצע עסקת קרדיט

התובעים טוענים כי כאשר ביקשו משתי החברות לשלם את התשלום לביטוח לאומי באמצעות כרטיס האשראי - נאמר להם כי יוכל לעשות כן רק אם יבצעו זאת בעסקת קרדיט בת שני תשלומים

לבית המשפט מחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לאשרה תביעה ייצוגית נגד ישרכארט ולאומי קארד, בטענה כי חייבו את לקוחותיהם לבצע עסקת קרדיט (תשלום באמצעות כרטיס אשראי במספר תשלומים).

התובעים, רן טל ובת זוגו שרון בן-אריה, טוענים כי כאשר ביקשו משתי החברות לשלם את התשלום לביטוח לאומי באמצעות כרטיס האשראי, נאמר להם כי יוכל לעשות כן רק אם יבצעו זאת בעסקת קרדיט בת שני תשלומים, שמשמעותה נטילת הלוואה מחברת כרטיסי אשראי. לטענתם, החברות התנו את השימוש בכרטיס אשראי כאמצעי תשלום בנטילת הלוואה, ובכך עברו על הוראות החוק האוסרות על התניית שירות בשירות.

לדברי התובעים, שיעור הנזק כתוצאה ממדיניות זו כולל שני רכיבים: הריבית שנאלצו לשלם עבור הלוואה שלא היו זקוקים לה ולא רצו בה; והעמלה שהחברות גובות עבור כל תשלום בעסקת ההלוואה.

התובעים מבקשים, באמצעות עוה"ד ד"ר עומר דקל וד"ר שחר ולר, לחייב את החברות להשיב ללקוחותיהם מחזיקי כרטיסי אשראי את דמי הריבית העודפת ואת העמלה שגבו מהם מכוח עסקת ההלוואה; ולהורות לחברות להפסיק לאלתר את התניית השימוש בכרטיסי האשראי בנטילת הלוואה מהן. בתביעה נאמר כי סכום התביעה של הקבוצה אינו ניתן להערכה בשלב זה. טרם התקבלה תגובת החברות. (ת.א. 2084/08).