סטארט-אפים בצרות: סקיי-ריידר נסגר, דיונה לקראת קיצוצים דרסטיים

סקיי-ריידר פיתחה מערכת שמאפשרת ניהול פרסום על-גבי רשתות P2P, עליהן מבוצע חלק גדול מתעבורת המידע באינטרנט ; דיונה מספקת למפעילות הסלולריות פלטפורמה לקטלוג תוכן

הסטארט-אפ Skyrider סוגר את שעריו. כך לפחות על-פי פרסום שהופיע באתר VentureBeat בסוף השבוע. בסקיי-ריידר, שפיתח טכנולוגיה לרשתות P2P, הושקעו כ-25 מיליון דולר על-ידי הקרנות סקויה ישראל, צ'ארלס ריבר וקום-ונצ'רס (כיום Velocity Interactive, לאחר מיזוג בין הקרנות). את הסיבוב האחרון, שהיה פנימי, ביצעה החברה במארס 2008.

את סקיי-ריידר הקים ב-2003 ד"ר אורי כהן, מי שעמד מאחורי חברת Narus וכיהן כסמנכ"ל ב-VDOnet שנמכרה לסיטריקס לפני כעשור. סקיי-ריידר פיתחה מערכת שמאפשרת ניהול פרסום על-גבי רשתות P2P, עליהן מבוצע חלק גדול מתעבורת המידע באינטרנט.

ככל הנראה, הבעיות בחברה החלו כבר לפני יותר משנה, אז היא סגרה את פעילות הפיתוח בישראל ועברה לפעול באופן מלא מעמק הסיליקון. סבב הגיוס האחרון בחברה לווה בזעזוע ארגוני, שכלל את החלפת המנכ"ל, אד קוזל, בכהן.

גם חברת הסטארט-אפ Dyuna, המפתחת פלטפורמת שיתוף לחיבור בין עולמות התוכן דיגיטליים, מצטרפת למה שמסתמן כגל פיטורים בתעשיית ההיי-טק המקומית. החברה מתכוונת לצמצם את פעילותה ובמסגרת זו מספר עובדיה יקטן בזמן הקרוב.

דיונה, אותה מנהל יזם החברה אורי אדמון, מספקת למפעילות הסלולריות פלטפורמה לקטלוג תוכן. החברה מקשרת בין חברות התוכן למפעיל הסלולרי שמאפשר את הגישה ללקוחות. המודל העסקי של החברה מתבסס על חלוקת רווחים על כל פריט שהגולש הוריד בין יצרן התוכן, המפעילה הסלולרית ודיונה עצמה.

בכנס הסלולר שהתקיים בתחילת השנה בברצלונה, בחר המגזין האמריקני "ביזנסוויק" בדיונה כאחת החברות המבטיחות. למרות זאת, מאגר הלקוחות הגדולים של החברה כלל בעיקר חברות מקומיות, כמו פרטנר, מירס, פלאפון ו-ICQ, אולם היא לא הצליחה לגייס מפעילות סלולריות נוספות בעולם.

דיונה גייסה את ההון הראשוני שלה מיזם האינטרנט הסדרתי יוסי ורדי ובהמשך גם משלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, משי רשף, מורטון מיירסון ומג'ים קהאן.