עסקת ענק לפלייטק: רוכשת נכסים משותפים ומוכרת את רובם לענקית ההימורים הבריטית William Hill

פלייטק תרכוש מגורמי Affiliates וצדדים שלישיים את פעילותם תמורת 250 מיליון דולר ותמכור אותם ל- William Hillתמורת 29% מהון המניות של פעילות ההימורים המקוונים של החברה הבריטית

פלייטק לא קופאת על השמרים. זמן קצר לאחר שהשלימה הנפקת ענק משנית, מפנה חברת ההימורים המקוונים את המזומנים שגייסה לעסקה הגדולה בתולדותיה. פלייטק, המפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים ונסחרת בבורסה המשנית של לונדון (AIM) הודיעה הבוקר על עסקת ענק שתורכב משני שלבים.

בשלב ראשון, תרכוש פלייטק חלק מפעילות Affiliates שעבדו עימה (צדדים שלישיים שהיו משווקים את התוכנות של פלייטק, בדומה לתפקיד שמילאה אמפייר אונליין בזמנו עבור פארטיגיימינג) בסכום כולל של עד 250 מיליון דולר (144.5 מיליון ליש"ט) תוך שימוש בקופת המזומנים של החברה, פלייטק, כזכור, גייסה ביוני השנה 219 מיליון דולר בקירוב במסגרת הנפקה שנייה.

לדברי פלייטק, הפעילות הנרכשת יצרה בחצי הראשון של השנה הכנסות של 51.4 מיליון דולר ורווח נקי של 10.4 מיליון דולר. קצב ההכנסות של הפעילות משקף רווח שנתי של 31 מיליון דולר.

בשלב שני, מיד לאחר הרכישה לעיל, תמכור פלייטק את רוב הנכסים הנרכשים לענקית ההימורים הבריטית William Hill תמורת 29% מהון המניות של הפעילות המקוונת של החברה (William Hill Online). פלייטק תוכל להגדיל את האחזקה ל-32%, תלוי באינטגרציה של הנכסים. לאחר ארבע שנים מרגע השלמת העסקה, ל- William Hillתהיה הזכות לרכוש בחזרה את החלק של פלייטק, על בסיס הערכת שווי חיצונית שתינתן לפעילות.

הפעילות המקוונת של William Hill צפויה ליצור השנה הכנסות של 328.7 מיליון דולר ו-EBITA של 129.8 מיליון דולר. העסקה צפויה להיסגר במהלך ינואר 2009.

בנוסף, בין פלייטק ל- William Hill ייחתם הסכם רישוי לפיו תספק פלייטק לחברה הבריטית תוכנות עבור משחקי פוקר, קזינו ואחרים החל מינואר 2009 ובמשך חמש שנים. כך, יוצרת לעצמה פלייטק הכנסות גם מהסכם הרישוי וגם הכנסות בגין חלוקת דיבידנד מרווחי הפעילות המקוונת המשותפת לשתי החברות.

William Hill נסחרת בבורסה הראשית של לונדון לפי שווי של כמיליארד דולר. פלייטק נסחרת לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר לאחר שאיבדה מתחילת השנה 6% בקירוב.