הצמצום הצפוי בתפוקת הנפט של אופ"ק לא הרשים את המשקיעים: מחיר הנפט ירד בכ-4.5% ל-70.89 דולר בנעילה

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בנובמבר, שתוקפם פג היום, ירד במהלך יום המסחר ל-70.01 דולר לחבית ; אופ"ק עשוי לצמצם את תפוקת הנפט היומית בכמיליון חביות ליום - נציגי המדינות החברות בקרטל הנפט יפגשו במהלך סוף השבוע

מחיר הנפט שבר רצף עליות של שלושה ימים, וירד אל מתחת לרף 71 הדולר לחבית בנעילה, וזאת על אף ההערכות הגוברות כי המדינות החברות בקרטל אופ"ק יצמצמו את היקף התפוקה.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש נובמבר, שתוקפם פג היום, ירד ב-4.53% ל-70.89 דולר לחבית בנעילה, בבורסת הסחורות של ניו יורק [לאתר חוזים עתידיים]

במהלך יום המסחר באסיה, הנפט הציג עליות בשל ציפייה כי אופ"ק יצליח לבלום את הירידה הניכרת במחירי הזהב השחור מזה שלושה חודשים, באמצעות הורדה של מכסת חביות הנפט המופקות מידי יום במיליון חביות.

אך נראה כי המשקיעים אינם מאמינים כי המהלך הצפוי יצליח לשנות את הירידה הנמשכת בצריכת הנפט ברחבי הגלובוס.

"ללא ספק נראה הורדה צפויה באופק", אומר ויקטור שום, אנליסט אנרגיה בחברת הייעוץ פורבין וגרץ מסינגפור. "הורדה של מיליון חביות בקצב התפוקה כבר מתומחרת. ביכולתה של הורדה גבוהה יותר להזיז את המחירים מעלה".

אופ"ק אחראי על 40% מתפוקת הנפט העולמית. הארגון מתכנן לקצץ בתפוקה בפגישתו הקרובה ביום שישי הקרוב, במסגרת התכנסותו במשרדי ההנהלה בווינה, אוסטריה. כך ציין נשיא אופ"ק, חביב חליל.

לדבריו של חליל, קיצוץ נוסף אפשרי בדצמבר הקרוב, היות והארגון מעריך את היצע-היתר בשוק הנפט ב-2 מיליון חביות ליום.