השוק לא שוכח: מכירות המותג רמדיה צוללות גם בדייסות

לפי נילסן, בשנה החולפת החזיק המותג בנתח כספי של 9.5% בלבד מהקטגוריה, לעומת נתח כספי של 36% שהחזיק ב-2004 ; הנהנות העיקריות מהירידה במכירות של דייסות רמדיה הן מטרנה ו-better and diffrent

פרשת רמדיה לא נשכחה: חודשים ספורים אחרי ההחלטה להוריד מהמדפים את תרכובות המזון לתינוקות של המותג רמדיה, מתברר כי גם מכירות דייסות המותג צוללות. לפי נתוני נילסן, בשנה החולפת (12 חודשים אחרונים עד אוגוסט) החזיק המותג בנתח כספי של 9.5% בלבד מהקטגוריה, לעומת נתח כספי של 36% מהקטגוריה שבה החזיק המותג בשנת 2004, שנה לאחר הפרשה.

פרשת רמדיה פרצה בסוף 2003 לאחר שורה של מקרי תחלואת תינוקות, שהמשותף לכולם היה שהם ניזונו מתחליף חלב של רמדיה. היום (ד') נפתח משפטם של בכירי חברת רמדיה ועובדי משרד הבריאות המעורבים בפרשה.

בכתב האישום שהוגש בפרשה נטען כי הוויטמין החיוני B1 הוצא מתערובת הוויטמינים שהוספה לפורמולה הצמחית של רמדיה במהלך ייצורה, אולם רמדיה לא טרחה להודיע על כך לציבור, תוך הצגת מצג שווא ברישום על-גבי האריזות, של הרכב ויטמינים שונה מזה שהכילו האריזות בפועל.

מאז הפרשה צללו מכירות תרכובת המזון לתינוקות מנתח כספי בשיא של 35% מהקטגוריה, לנתח כספי של כחצי אחוז בלבד מהקטגוריה, עד ההחלטה שקיבלה לאחרונה חברת דנשר שרכשה את המותג להוריד את תרכובות המזון לתינוקות כליל מהמדפים.

הנהנים מהפרשה הם המותגים מטרנה וסימילאק שמאז הצליחו להגדיל את כוחן ובשנה החולפת מחזיק כל אחד מהם בכ-50% מהקטגוריה.

במאי האחרון נכנס לשוק מותג שלישי, אופטימיל של חברת מדיצ'י מדיקל, שעד כה לא מראה הצלחה. לפי נילסן, המותג שבו הושקעו כ-10 מיליון שקל שכללו גם את שכירתה של יעל בר-זוהר כפרזנטורית של המותג, מחזיק כיום פחות מ-1% מהקטגוריה. על כך אומרים בחברה, "אנו עומדים בתכנית העסקית במלואה ומאוד מרוצים מהתוצאות. המכירות בפועל אינם באים לידי ביטוי בדו"חות נילסן הנדגמים בפאנל בלבד".

כאמור, גם מכירות הדייסות ספגו מהלומה קשה והן נמצאות בירידה הדרגתית ועקבית מאז. הנהנית העיקרית מירידת מכירות דייסות המותג היא מטרנה שהצליחה להגדיל את הנתח הכספי שלה בשנה החולפת מ-54.2% ל-60%. נהנית נוספת מכך היא better and diffrent, שהנתח הכספי שלה עלה בשנה החולפת מ-20.1% ל-23.3%.