משרד עו"ד אמריקני התנדב לאכוף פסקי גירושין נגד סרבני גט שנמלטו לארה"ב

אחד ממשרדי עוה"ד הגדולים בארה"ב, שביקש לשמור על עילום שם, סיכם עם מנהל בתי הדין הרבניים כי יפעל בהתנדבות להגשת תביעות נגד סרבני גט בבתי המשפט האזרחיים בארה"ב, לצורך מימוש פסקי דין שניתנו בארץ

סרבני גט השוהים בארה"ב לא יוכלו עוד להתחמק ממימוש פסקי דין של בתי הדין הרבניים בישראל, ויהיו חשופים לתביעות משפטיות שיוגשו נגדם בבתי המשפט בארה"ב.

אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארה"ב, לו סניפים רבים ברחבי המדינה, ושביקש לשמור על עילום שם, סיכם בימים אלה עם מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אליהו בן-דהן, בעת ביקורו האחרון בארה"ב, כי יפעל בהתנדבות לצורך הגשת תביעות משפטיות נגד סרבני גט בבתי המשפט האזרחיים בארה"ב, לצורך מימוש פסקי דין של בתי הדין הרבניים בישראל.

מכיוון שהחוק הישראלי אינו חל בארה"ב, במקרה שסרבן גט נמלט לחו"ל - קיים קושי רב לכפות עליו גט. אולם באחרונה עלתה יוזמה חדשה המבוססת על האמנה הבינלאומית עליה חתומות ישראל וארה"ב, הקובעת כי יש לכבד בארה"ב פסקי דין שניתנו על-ידי ערכאה שיפוטית בישראל.

מאחר שבתי הדין הרבניים הם חלק ממערכת השיפוט של מדינת ישראל, ניתן להגיש בבית משפט אזרחי בארה"ב תביעה לאכיפת החלטתם בחו"ל. במסגרת היוזמה החדשה הגיש באחרונה בלוס אנג'לס עו"ד פול גלב תביעה לאכיפת פסק דין למזונות שנתן בית דין רבני בישראל, שהובילה לכך שסרבן הגט הנתבע העדיף לתת לאשתו גט על מנת להסיר את התביעה ולהימנע מהוצאות משפטיות כבדות לצורך שכירת שירותי עריכת דין.