מריל לינץ': השקל הוא המטבע הבטוח ביותר באזור אירופה, אפריקה והמזרח-התיכון

כך מעריכים בסקירה של שוקי המט"ח באזור ; הסבירות שייכנס למשבר - קטנה מאוד ; להערכתם המטבע מציג תכונות דפנסיביות, ששירתו אותו נאמנה בתנאי שוק קשים ביותר, ואף מעריכים כי השקל בערכו הנוכחי, נסחר בחסר לשוויו האמיתי

בית ההשקעות מריל לינץ' פירסם היום (ד') סקירה מעודכנת על שוקי המט"ח והסיכונים בהם, במדינות במזרח התיכון, אפריקה ואירופה (EMEA).

בבית ההשקעות בוחנים אפשרות של משבר במטבע המקומי באזור. ראשית האנליסטים מגדירים משבר במטבע מקומי, ע"י נפילה בערכו בשיעור של 25% מאז תחילת יולי השנה, בשילוב קצב הידרדרות שלו ב-10% או יותר, מיולי אשתקד.

במריל לינץ' מעלים 3 מטבעות שלדעתם מתאימים להגדרה: הראנד הדרום אפריקאי, הקרונה האיסלנדי והגריבנה האוקראיני. הקרונה נפל ב-93% ב-3 חודשים האחרונים, הראנד צנח ב-31% מאז תחילת יולי, והגריבנה נפל אומנם בפחות מ-25% , אך במריל לינץ' עדיין טוענים כי המטבע האוקראיני נמצא במשבר.

בהתייחס לשקל הישראלי, האנליסטים במריל לינץ' מעריכים כי הסבירות שייכנס למשבר, ע"פ הגדרתם, היא קטנה מאוד. להערכתם, השקל הוא המטבע הבטוח ביותר באזור המזה"ת אירופה ואפריקה. המטבע מציג תכונות דפנסיביות, ששירתו אותו נאמנה בתנאי שוק קשים ביותר. כן מעריכים כי השקל בערכו הנוכחי, נסחר בחסר לשוויו האמיתי.

[לאתר המט"ח][לפורטל הפיננסי]