המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ משה שרוני בחשד למירמה והפרת אמונים

שרוני, מפורשי סיעת הגמלאים ויו"ר סיעת צדק לזקן, חשוד בעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים בתאגיד, במסגרת פרשת אי-הסדרים בחשבון הבנק של סיעת הגמלאים

המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ח"כ משה שרוני, מפורשי סיעת הגמלאים ויו"ר סיעת צדק לזקן, בחשד לעבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ומירמה והפרת אמונים בתאגיד, במסגרת פרשת אי-הסדרים בחשבון הבנק של סיעת הגמלאים.

בספטמבר 2007 הודיעה המשטרה על פתיחה בחקירה בחשד לאי-סדרים כספיים במפלגה. החקירה נפתחה לפני כחודש בעקבות תלונה על חשד לזיוף מסמך שהועבר לבנק, ושמאפשר משיכת כספים מחשבון המפלגה ללא אישור וחתימת הגורמים המוסמכים.

לפי התלונה, מספר חודשים קודם נשלח לסניף הבנק של מפלגת הגמלאים מכתב, ובו הוראה לבטל את הצורך בחתימתה של מזכירת המפלגה, נאוה ארד, על כל משיכת כספים מחשבון הבנק. במכתב צוין כי על השינוי החליטה הנהלת מפלגת הגמלאים.

ואולם, כתב "קול ישראל", שחשף את הפרשה, מצא בבדיקה שערך כי מעולם לא התקבלה החלטה כזו בהנהלת המפלגה, וכי ההנהלה אף לא התכנסה לדון בעניין.

ביולי השנה נחקר שרוני באזהרה ביחידה הארצית לחקירות הונאה, וכעת תמה החקירה. ביאח"ה סבורים שנגד שרוני וחשוד נוסף ישנה תשתית ראייתית המאפשרת להעמידם לדין. תיק החקירה הועבר לפרקליטות, שתכריע סופית בנושא.