מקצצים: נוסעי מחלקת העסקים ייאלצו לעמוד בתור לבידוק יחד עם כל שאר הנוסעים

לטענת רשות שדות התעופה, ביטול השירות יאפשר לה לצמצם 110 משרות בתחום הביטחון ; שוקלת לצמצם שירותים נוספים שניתנו עד כה ללא תשלום ; הודעת הרשות מעוררת זעם בקרב חברות התעופה

המשבר הכלכלי פוגע דווקא בנוסעי מחלקת העסקים. רשות שדות התעופה הודיעה היום (ה') כי בכוונתה לבטל את מסלול הבידוק הביטחוני המיוחד שהוקצה לנוסעים במחלקת עסקים, שסופק עד כה כשירות ללא תשלום.

משמעות ההחלטה היא שנוסעי מחלקת העסקים ייאלצו לעמוד בתור לבידוק יחד עם כל שאר הנוסעים, ומכאן שגם יתבקשו להגיע מוקדם יותר לשדה התעופה. לטענת הרשות, ביטול שירות זה יאפשר לה לצמצם 110 משרות בתחום הביטחון. במקביל הודיעה הרשות כי היא שוקלת לצמצם שירותים נוספים שניתנו עד כה ללא תשלום.

הודעת הרשות מעוררת זעם בקרב חברות התעופה, במיוחד לאור העובדה שניתנה ללא כל התראה מוקדמת ומבלי להתייעץ איתן. לדברי מנכ"ל אל-על , חיים רומנו, לא ייתכן שהרשות תחליט להתייעל דווקא על חשבון השירות ללקוח.

לדבריו, מדובר בשירות שניתן במשך שנים רבות, ואם הרשות רוצה להתייעל - שתעשה זאת לא באמצעות פגיעה בנוסעים, ממש כפי שעשו חברות התעופה. עוד אומר רומנו, כי דווקא בשל העובדה שהרשות היא מונופול - עליה לנקוט משנה זהירות לפני שהיא מקבלת החלטות שרירותיות הפוגעות בחברות התעופה.

רומנו מדגיש כי בכוונתו לבקש פגישה דחופה עם מנכ"ל הרשות, קובי מור, כדי למצוא פיתרון הולם. "לא ייתכן שבכל שדות התעופה בעולם זוכים נוסעי מחלקת העסקים לתור נפרד המסייע להם לחסוך בזמן, ורק בארץ השירות הזה יבוטל", אומר רומנו.