לדור לבג"ץ: תוך שבועיים נכריע אם יוגש כתב אישום נגד שוקי ויטה

כנגד ויטה, לשעבר סמנכ"ל רשות המסים, מתנהלת חקירת משטרה מזה כשנתיים בחשד לכאורה לחריגה מנהלים בהיותו פקיד שומה גוש-דן, בכל הנוגע לטיפול בתיקי השומה של ארקדי גאידמק, לב לבייב וזאב רוזנשטיין

פרקליט המדינה, משה לדור, יחליט בתוך שבועיים מה יעלה בגורל התיק הפלילי נגד הממונה על הכנסות המדינה המושעה, שוקי ויטה. כך הצהירה המדינה, בדיון שהתנהל היום (ה') בעתירה לבג"ץ שהגיש ויטה נגד השעייתו.

כנגד ויטה, לשעבר סמנכ"ל רשות המסים, מתנהלת חקירת משטרה מזה כשנתיים בחשד לכאורה לחריגה מנהלים בהיותו פקיד שומה גוש-דן, בכל הנוגע לטיפול בתיקי השומה של ארקדי גאידמק, לב לבייב וזאב רוזנשטיין. כפי שפורסם ב"גלובס" בזמנו, תיק השומה של לבייב הוצא בהמשך ממסגרת החקירה הפלילית.

ערב פתיחת החקירה נגדו, מונה ויטה לממונה על הכנסות המדינה, ועם פתיחתה, הושעה מתפקידו. מאז, במשך כמעט שנתיים, הוא מושעה לתקופות, ובכל פעם מוארכת תקופת השעייתו. בעתירה שהגיש לבג"ץ, טען ויטה, המיוצג בידי עוה"ד גרשון גונטובניק ועודד גזית ממשרד וינרוט, כי נציבות שירות המדינה אינה מאפשרת לו לקיים שימוע אפקטיבי, בו יוכיח כי בחשדות המיוחסים לו אין קלון וכי ממילא הם אינם מצדיקים השעיה.

כן טען ויטה כי התמשכות החקירה בעניינו, למעלה מ-15 חודשים, היא בלתי סבירה, כשכל אותו זמן הוא מושעה מעבודתו. זאת, למרות הצהרות והתחייבות הפרקליטות, לפיהן החקירה היתה אמורה להסתיים לפני זמן רב. לטענתו, מדובר בחקירה מצומצמת הנמשכת ללא כל הצדקה, והוא ביקש מבג"ץ שיורה למשטרה להצהיר על מועד לסיומה. במהלך הדיון היום הצהירה נציגת המדינה, עו"ד קרן יוסט, כי לדור ייתן החלטה בתיק בתוך שבועיים.

יצויין, כי מי שטיפלה בתיק של ויטה היא עו"ד אלה רובינק, פרקליטת מיסוי וכלכלה. ויטה טען כי רובינק מנועה מטיפול בתיק בשל ניגוד עניינים על רקע מחלוקות מקצועיות שהיו ביניהם בעבר וגלשו למתחים אישיים. כאמור, לפי הצהרת המדינה היום, לדור הוא שייתן החלטה בתיק.