קאמינגס וביינום היו לוקחים פחות

ההפסד של מכבי ת"א בזאגרב חשף את נקודת התורפה: צמד הגארדים ארויו ובראון

אמרו חכמינו: "מי שטורח בערב שבת יאכל בשבת". הם כנראה לא התכוונו לכך שמי שיטרח בבניית הקבוצה שלו עד רגע לפני פתיחת העונה, יאכל קש במשחק הפתיחה. מכבי ת"א פגשה את ציבונה זאגרב - קבוצה בינונית ללא כוכב יורוליג מהדרגה הראשונה - שבאה וניצחה את מכבי 81 - 79 בכדורסל פשוט ובסיסי של פעולות אישיות. רק 33% בקליעות מהשלוש, קטסטרופלי במונחים קרואטיים, מנעו תבוסה ממכבי. אז מה היה לנו שם?

התקפה
הבשורה הטובה: הגבוהים. אלה קלעו 51 מתוך 79 הנקודות. מסתבר שלמרות שהצבע סומן כנקודה החלשה, ולמרות ששחקן הפנים המרכזי (רודני ווייט) לא היה בסגל למשחק, פישר, אליהו וגרין שיחקו מצוין, קלעו נקודות באחוזים גבוהים ושלטו בכדורים החוזרים.

הבשורה הרעה: הגארדים. שני שחקני המפתח ארויו ובראון קלעו ביחד ב-20% מהשדה. גם בערב חלש כזה הם המשיכו לזרוק, ולקחו בסך הכל שליש מהזריקות של הקבוצה. הם הוסיפו לזה שלושה אסיסטים וחמישה איבודים. ככה נראה ניהול משחק שערורייתי. קאמינגס וביינום היו עושים את זה בהרבה פחות כסף.

הגנה
הבשורה הטובה: רוב המשחק ההגנה הקבוצתית של מכבי נראתה טוב יותר ממשחקי ההכנה. הגורם המהותי לשיפור היה הפסקת החילופים האוטומטיים שהשאירו רבים וטובים לקליעות חופשיות במשחקי האימון.

הבשורה הרעה: ארויו ובראון שהעידו עליהם שהם אנשים נחמדים, ממשיכים להיות נחמדים גם על המגרש. הם השתדלו מאוד לא להפריע לקבוצה היריבה לקלוע. מעולם לא נראתה הרחבה של מכבי ידידותית למשתמש כל כך. כן, גם הגנה כזו קאמינגס וביינום היו עושים בפחות כסף. ארויו ובראון הוסיפו חטא על פשע, כשגרמו לגבוהים (פישר וגרין) שהיו טובים במשחק להיכנס לבעיית עבירות בגלל שכיסו את החורים שהם יצרו.

הבשורה היותר רעה: השמירה על עמדת הסמול פורוורד. עמדה זו במכבי עמוסה בשומרים "טובים" על הניר: וויליאמס, כספי ואפילו בורשטיין. היה מי שחשב (אני למשל...) ש-40 הנקודות של קונלי במשחק האימון מול מכבי ראשל"צ היו מקריות. אז בא מרשל מציבונה וקלע 20 נקודות ב-55% מהשדה. האם "מחלת השמירה" של ארויו ובראון מדבקת?

ניהול המשחק
הבשורה הטובה: יש היררכיה, הרוטציה קוצרה לשמונה שחקנים. שארפ וסימונס לא שיחקו, חג'ג' וכספי שיחקו שתיים וארבע דקות בהתאמה.

הבשורה הרעה: נכון שזו חוכמה לאחר מעשה, ונכון שיש דברים שלא רואים בדף הסטטיסטיקה, אבל מוזר שבערב שבו ארויו, בראון וויליאמס מסיימים את המחצית הראשונה עם 1/10 מהשדה ושמירה שמתאימה לחוג במתנ"ס, לא מוצא אפי לנכון להשתמש במחליפים. האם מישהו מהם היה צריך לקלוע סל עצמי כדי שיוציאו אותו? האם בנו סגל של 12 שחקנים בכירים כדי שיהיה מי שיעודד מהספסל? וכבר הבנתם שעם קאמינגס וביינום...

השורה התחתונה
הבשורה הטובה: משחק יורוליג ראשון בחוץ, והפסד זה לא סוף העולם.

הבשורה הרעה: במכבי ת"א כל הפסד זה סוף העולם.