סרקוזי: זה הזמן והמקום לצעדים מרחיקי-לכת, לא מספיק רק לשבת ולדון - צריך להחליט

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] ; נשיא צרפת התייחס לוועידת החירום בוושינגטון בחודש הבא ; בין ההחלטות שהתקבלו בישיבה מיוחדת בשנחאי: שינוי חקיקתי שיפקח על הכלכלות ויעגן בתוכו את הסיוע של קרן המטבע הבינלאומית, ה-IMF, כ"שומר היציבות" של המערכת הפיננסית

לאחר ישיבת פסגה בת יומיים בשנגחאי, בה השתתפו מנהיגים מאירופה ואסיה, התקבלה החלטה שאושרה ע"י רוב המשתתפים, לדרכי ההתמודדות עם משבר האשראי העולמי. הממצאים יוצגו בישיבת החירום בוושינגטון, ב-15 בנובמבר.

המנהיגים משתי היבשות דנו בשינוי חקיקתי שיפקח על הכלכלות ויעגן בתוכו את הסיוע של קרן המטבע הבינלאומית, ה-IMF. המנהיגים גם קראו למוסדות פיננסים הדומים ל-IMF להצטרף ולסייע לייצב את השווקים והמערכות הפיננסיות בעולם.

"אני שמח לבשר על שיתוף פעולה נחוש והחלטי של אירופה ואסיה בהתמודדות עם המשבר העולמי" אמר נשיא המועצה המחוקקת של אירופה, חוזה ברוסו. "המנהיגים הסכימו כי קרן המטבע הבינלאומית תקח חלק גדול בסיוע לכלכלות".

כן הוחלט בישיבה, כי יינקטו אמצעים לשפר את התנהלות המערכת הפיננסית בכל מדינה, שניהול לא נכון שלהן, בין השאר, הוא זה שהביא אותן למצבן הנוכחי.

בכיר מממשלת סין, שאירחה את הישיבה, אמר כי יש לאזן בין רגולציה לבין התערבות ממשלתית מסייעת לכלכלה. "אנחנו צריכים להשתמש בכל האמצעים שעומדים לרשותנו בכדי להקל על מחנק האשראי, ולמנוע ממנו להשיע על שיעורי הצמיחה של המדינות". הוסיף.

הנשיא הצרפתי, ניקולא סרקוזי, הוסיף כי הישיבה הגבירה את הציפיות לתוצאות מוחשיות, שיעלו בישיבת החירות בוושינגטון בחודש הבא. "זה הזמן והמקום לקבל החלטות מרחיקות לכת", אמר סרקוזי והוסיף כי "לא מספיק רק לשבת ולדון, צריך להחליט".

הקנסלרית של גרמניה, אנג'לה מרקל, קראה ל-IMF להיות "שומר היציבות" של המערכת הפיננסית העולמית, והסכימה כי הקרן חייבת להוות גורם משפיע בדרכי ההתמודדות עם המשבר.