מקצצים בארה"ב, מתרחבים בישראל

בג'נרל מוטורס מצהירים על קיצוצים משמעותיים בהיקף החסויות של יצרנית הרכבים לספורט האמריקני ; בינתיים בישראל, UMI נותנת חסות למכבי ת"א כדורגל ומכבי חיפה כדורסל בסכום שנתי של למעלה מ-2 מיליון שקלים

יצרנית המכוניות האמריקנית שברולט, מבית ג'נרל מוטורס, החליטה להפחית באופן ניכר את היקף החסויות אותו היא נותנת לספורט, בגלל ירידה דראסטית בכמות המכירות והמשבר הכלכלי בעולם.

בראיון ל"בלומברג", אומר פיליפ קרוסו, מקדם המכירות הארצי של שברולט בארה"ב, כי "שברולט תפסיק להיות מעורבת בהסכמי ספונסרשיפ עם קולג'ים, ותתמקד בפרסום ממוקד-משחקים, ותזנח לחלוטין את הפרסום בענפי ספורט קטנים יותר, כמו סקי. הכלכלה מחייבת את החברה לבחון מחדש את כל מה שהיא עושה.

"אנחנו צריכים להשקיע בעיקר במקומות שמניבים לנו צמיחה, וכרגע ספורט לא נמצא באג'נדה", הוסיף קרוסו. יש לציין כי מניית ג'נרל מוטורס צנחה השנה ב-76%. בחודש שעבר החברה הודיעה כי אחרי שנים ארוכות, היא לא מתכוונת לשדר פרסומות בזמן הסופרבול. קרסו סירב לציין באיזה סכום יקצצו בשברולט את ההשקעה בספורט, אבל הגדיר את העניין כ"קיצוצים משמעותיים".

אגב, UMI ישראל, שמשווקת את דגמי ג'נרל מוטורס בארץ, דווקא נכנסה השנה לתחום הספונסרשיפ בארץ. היא נותנת החסות העיקרית של קבוצת הכדורגל של מכבי ת"א, בסכום שמוערך בחצי מיליון דולר בעונה. בנוסף, היא חתמה לאחרונה על הסכם חסות משני עם קבוצת הכדורסל של מכבי חיפה, בסכום של כ-100 אלף שקל בעונה.

בכל אופן, תחום אחד בארה"ב שלא ייפגע הוא הבייסבול. שברולט הפכה לספונסרית הרשמית של ליגת ה-MLB ב-2005, וחתמה לאחרונה על הארכת החוזה עד ל-2010. "בייסבול הוא אחד מהתחומים שעוזרים לנו מאד לפתח את העסקים שלנו", סיכם קרוסו.