בכלל פיננסים מורידים המלצה לפרטנר: "פרה כבדה צפויה להחליף את הנמר בשנה הבאה"

האנליסט צחי אברהם מוריד את ההמלצה ל"תשואת שוק" ואת מחיר היעד ל-80 שקל - גבוה ב-9.6% משער הפתיחה של המניה ; צופה רווחי שיא ברבעון הקרוב, אך מעלה את שיעור ההיוון ל-9.5% בשל נתוני המאקרו

"פרה כבדה צפויה להחליף את הנמר בשנה הבאה", כותב האנליסט צחי אברהם מכלל פיננסים ברוקראז' בעטיה מניית פרטנר תקשורת , הנסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק. זאת, תוך קריצה לעמוס שפירא, מנכ"ל סלקום , המכנה את חברות הסלולר כ-Cash Tiger בשל הצמיחה ותשואת הדיבידנד הגבוהה שלהן.

מכאן, שהסקירה שהוציא הבוקר אברהם למניית פרטנר פסימית בעיקרה; "לקראת רבעון שלישי חזק, אבל הסיפור הוא בטווח הארוך יותר", היא הכותר שלה - בה מפחית האנליסט את מחיר היעד ב-7 שקלים (8%-) ל-80 שקל, ואת ההמלצה ל"תשואת שוק" מ"תשואת-יתר". עם תחילת המסחר עמד שערה של המניה בת"א על 73 שקל - כך שמחיר היעד העדכני עודנו גבוה ב-9.6% משער הפתיחה של המניה.

העדכון לשווי החברה נובע מ"צפי לצמיחה נמוכה של חברות הסלולר ב-2009 וחשש אמיתי ב-2010 עם כניסתן של חברות הסלולר הוירטואליות (MVNO), הרוכשות זמן אוויר מהחברות הקיימות ומשווקות אותן בעצמן ללקוחות. מחיר היעד הופחת על רקע הערכת שווי החברה לפי מודל היוון תזרים מזומנים (DCF), לפיו שער ההיוון עלה ל-9.5% מ-8.9%, תחת הנימוק שהדבר משקף טוב יותר את תנאי המאקרו הנוכחיים.

אברהם מעריך כי החיוב לפי שנייה החל מינואר הקרוב יקצר את תקופת החיוב ההמוצעת ב-5.5 שניות. לכאורה, מדובר בפגיעה של 5%-8% ברווח התפעולי, אך חברות הסלולר התכוננו לכך באמצעות שיטות שיווק שונות - בנק דקות למשל. האיסור העתידי להעלאת מחירים בתקופת התחייבות (שפרטנר הקדימה אותו באמצעות העלאת מחירים ב-6% החודש) צפוי לדעתו לפגוע בחברות הסלולר במקרה ויתקבלו החלטות רגולטוריות חדשות נגדן.

עוד בהתייחס לעתיד לבוא, נכתב בסקירה כי "לפלאפון אין אינטרס לעורר רעשים מיותרים" בכל הנוגע להשקת הרשת החדשה (מסוג GSM) בתחילת 2009 והסיכוי למלחמות על נתח שוק בעקבותיה. באשר לרבעון הנוכחי, בכלל צופים רווחי שיא "שאולי יפתיעו לטובה": שיפור קל בשורות ההכנסות, הרווח התפעולי והנקי. אברהם צופה גידול של 20 אלף לקוחות ברבעון, הכנסה ממוצעת של 166 שקל למנוי (ARPU) ותשואת דיבידנד של 6.9%, במונחים הנוכחיים.

פרטנרפרטנר