Treo 755p של פאלם - מכשיר כף-יד ידידותי אך מיושן

ה-755p הוא סמארטפון בעיצוב מיושן ולא סקסי, שלא יצליח להביא את פאלם לפופולאריות הבינונית לה החברה זוכה בארה"ב ■ היתרון הגדול של פאלם הוא היצע התוכנות הרחב הקיים למערכת ההפעלה שלה, שיעשו לכם את החיים הרבה יותר קלים

חברת פאלם הפכה במשך השנים בארץ לכמעט מנודה: מכשירי הכף יד שלה מתו מזמן והמפעילה היחידה שמסכימה להשיק את הסלולריים שלה כאן היא פלאפון, שלא מצליחה למצוא אלטרנטיבות טובות יותר (בגלל הרשת שבה היא עובדת). דגם Treo 755p שיצא לפני מספר שבועות לא יצליח להביא את פאלם לפופולאריות הבינונית לה החברה זוכה בארה"ב.

* יתרונות: מערכת הפעלה ידידותית ומקלדת נוחה.

פאלם Treo 755p

הטריאו 755p מגיע עם מערכת ההפעלה של פאלם (OS 5.4.9) הידידותית ולא עם ממשק הווינדוס מובייל של מיקרוסופט, כמו שהגיע הדגם הקודם של החברה בארץ - טריאו 700.

היתרון הגדול של פאלם הוא היצע התוכנות הרחב הקיים למערכת ההפעלה שלה. בשוק תוכלו למצוא כמות עצומה של תוכנות שיעשו לכם את החיים הרבה יותר קלים. המכשיר מגיע עם גרסה מיוחדת של תוכנת Facebook, המאפשרת גישה מאוד נוחה לרשת החברתית הזו וגם עם הגרסה הסלולרית של Google Maps. עקומת הלמידה בממשק של פאלם מאוד קצרה, כולל סינכרון נוח עם לוח השנה ואנשי הקשר מאאוטלוק.

המכשיר מציע בעיקר יכולות עסקיות המציעות לקרוא מיילים בנוחות, כולל קבצי וורד ותמונות, וגם מקלדת QWERTY מלאה (הבנויה על-פי סדר האותיות במחשב). המקלדת הזו נוחה לעבודה, אולם הכפתורים הקטנים יקשו שימוש לבעלי אצבעות גדולות.

* חסרונות: אין Wi-Fi, אין GPS, אין בלוטות' סטריאופוני ועיצוב מיושן.

אחד החסרונות הבולטים ב-755p הוא היעדר GPS. משתמשי פלאפון, שהתרגלו ליכולת הניווט הפנימית הזו ברוב המכשירים הנמכרים אצל המפעילה שלהם, יצטרכו להסתדר בלי הפיצ'ר הזה. כמו כן, גם העדר התקן Wi-Fi לגלישה אינטרנטית, גורם למכשיר הזה להראות קצת פחות אטרקטיבי.

בקטגוריית המולטימדיה, מצלמת ה-1.3 מגה פיקסל מוציאה תמונות באיכות נמוכה, כולל צילום וידיאו גרוע. גם תחום המוזיקה של ה-755p לא ישמח יותר מדי את רוכשי הדגם הזה, מכיוון שהוא לא מגיע עם התקן בלוטות' סטריאופוני המאפשר להתחבר לאוזניות אלחוטיות וגם נגן המוזיקה ממש לא כיפי לשימוש.

יכולת אחרת בדגם הזה, הוא דפדפן האינטרנט הבינוני מאוד. פלאפון אפילו דואגת לציין במסמך המצורף לערכה, שדפדפן האינטרנט BLAZER המוטמע במכשיר לא מסוגל להתמודד בצורה טובה עם חלק מהאתרים, לכן היא מציעה ללקוחות להוריד דפדפן אינטרנט אחר מהרשת. כאן עולה השאלה, למה פלאפון לא דואגת לצרף ל-755p את דפדפן MiniOpera עליו היא ממליצה במסמך?

* בשורה התחתונה: ה-755p הוא סמארטפון בעיצוב מיושן ולא סקסי, שכנראה מצדיק את קיומו רק ברשת פלאפון.

מחיר בפלאפון: 4,676 שקל (או 129.90 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון: 7.