הוניגמן עשויה לפצל את תקציב הפרסום שלה בין שני משרדים

היקף תקציב הפרסום של קבוצת הוניגמן עומד על כ-20 מיליון שקל ; למשרד הפרסום של הוניגמן, גלר-נסיס, הובהר כי נבחנת האפשרות להעביר את הטיפול במותג TNT למשרד אחר - והם העדיפו להיפרד

קבוצת הוניגמן שוקלת לפצל את תקציב הפרסום שלה בהיקף של כ-20 מיליון שקל בין שני משרדי פרסום: אחד שיטפל במותג הוניגמן, הכוללת את רשת ההלבשה לנשים ורשת ההלבשה הילדים; והשני שיטפל במותג הצעירים TNT - כך נודע ל"גלובס". החלטה בנושא תתקבל לאחר הפרידה ממשרד הפרסום גלר-נסיס, בשבועות הקרובים.

תקציב הפרסום של הקבוצה התנהל בעשור האחרון בגלר-נסיס. ל"גלובס" נודע, כי הרעיון לפצל את התקציב בין שני משרדים נבחן מזה מספר חודשים, ואף הובא לידיעת גלר-נסיס. מקורבים בענף סיפרו ל"גלובס" כי הרעיון נבחן לאחר שבקבוצה נרשמה שביעות רצון גבוה מהטיפול במותג הוניגמן, אך בכל הקשור לטיפול במותג TNT - היו בקבוצה מאושרים פחות. נראה כי בגלר-נסיס לא אהבו את הרעיון, והבהירו כי הם מעדיפים לוותר על התקציב כולו ולא לטפל רק בחלק ממנו. התוצאה: ביום חמישי האחרון הוציאו הצדדים הודעה לעיתונות בה הוחלט על פרידה בהסכמה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של TNT עמד ב-2005 על 2.5 מיליון דולר, ב-2006 על 2.1 מיליון, ב-2007 על 3.7 מיליון, וב-2006 על 2.6 מיליון דולר. היקף הפרסום של הוניגמן נשים הגיע ב- 2005 ל-2.3 מיליון דולר, ב-2006 ל-3.3 מיליון ב-2007 ל-2.5 מיליון וב-2008 ל-1.7 מיליון דולר. היקף הפרסום של הוניגמן קידס סבב כל השנים סביב כחצי מיליון דולר במחירי מחירון.

קבוצת הוניגמן הינה בבעלות האחרים יעקב ומיכה הוניגמן. הקבוצה שהחלה את דרכה ב-1979 כרשת העוסקת בבגדי נשים כוללת היום שלוש תתי-רשתות: הוניגמן נשים, הוניגמן קידס ו-TNT, הכוללים ביחד כ-160 סניפים בפריסה ארצית. בנוסף מחזיקה הקבוצה בשישה סניפי TNT בחו"ל והיא מתעתדת לפתוח בקרוב שני סניפים של הוניגמן נשים ברוסיה.

בעבר היו מסעות הפרסום של תתי הרשתות מוטי טלוויזיה, אך בשנתיים האחרונות הוסטו חלק מהתקציבים לשילוט חוצות ומדיות משלי משלימות אחרות. כפריזנטורית של רשת הוניגמן נשים משמשת מזה מספר עונות הדוגמנית מלאני פרס.

תקציבי אופנה נחשבים בדרך כלל לנחשקים מאוד בענף הפרסום שכן הם מאפשרים רוחב יריעה קריאטיבי. לחלק ניכר מהמשרדים הגדולים כבר יש מותגי אפנה שונים, ואם יוחלט להותיר את התקציב כמקשה אחת יהיו חלק גדול מהם מנועים מלטפל בו. אם יפוצל התקציב ניתן יהיה למסור את תקציב TNT המיועד ספציפית לצעירים למשרד שכבר יש לו אפנה אך היא איננה מתנגשת מבחינת קהל היעד ב-TNT, ובכך להרחיב את מעגל האפשרויות של הקבוצה.

דוברת קבוצת הוניגמן מסרה בתגובה: "בימים אלה בוחנת קבוצת הוניגמן את כל האפשרויות: האם לפצל את המותגים או לרכז אותם במשרד פרסום אחד. תוך 3 שבועות הקבוצה תקפבל החלטה על אופן ההתנהלות ב-2009".