מנכ"ל Jobinfo: "יש מיתון בהיי-טק; המעסיקים מנסים להציע היום רמות שכר קצת יותר נמוכות"

גלובס tv אילנה אחימאיר: "אנשים נדבקים היום יותר לכיסא, ויש לנו צורת השמה שעוסקת בגיוסים של אנשים פאסיביים - צריך לעבוד מאוד קשה כדי לעורר את האנשים האלה ולשכנע אותם"

"יש מיתון בהיי-טק! ניכר מיתון בהיי-טק הישראלי שבא לידי ביטוי עכשיו ממש בזמן הזה - זה מיתון שאני מגדירה אותו כמיתון יחסי, יחסית למה שהיה בינואר 2008, זה לא מיתון כשמשווים את התוצאות למה שהיה בשנת 2006" - כך אומרת בראיון ל"גלובס TV" אילנה אחימאיר, מנכ"ל Jobinfo.

"יש פער מאוד רציני בין התחושה הכללית לבין מה שקורה בפועל. כחברה שמודדת ובודקת כל דבר עובדתית אנחנו יודעים שכמות המשרות שיש בידינו היא עצומה בגודלה, דומה מאוד למה שהיה ב-2007, ו-2007 נחשבה לשנה מדהימה בעולם ההיי-טק, אז עובדתית יש הרבה משרות להציע, אבל באווירה שקוראים בעיתון כל יום, באווירה של התקשורת עם אנשי הקשר בחברות אנחנו שומעים על חשיבה מחודשת, על בדיקה של מהלכים, רגע עוצרים חושבים".

"יש כמות גדולה של מחפשי עבודה בכירים במשק", מוסיפה אחימאיר, "בכמות מחפשי העבודה שאינם בכירים קשה לראות כמות גדולה יותר בשלב הזה. כשאנחנו אומרים אנשים בכירים אנחנו מתכוונים לדרג של סמנכ"ל ומנכ"ל. מתחת לזה זה אנשי הליבה של ההיי-טק הישראלי, מתכנתים, מהנדסי אלקטרוניקה, אנשי פיתוח, שם אנחנו לא מרגישים במסה גדולה במיוחד של אנשים שמחפשים עבודה".

"אנשים נדבקים יותר לכיסא היום", אומרת אחימאיר, "יש לנו צורת השמה שעוסקת בגיוסים של אנשים פאסיביים והיום צריך לעבוד מאוד קשה כדי לעורר את האנשים האלה ולשכנע אותם. אנשים שצברו מעמד וותק במקום עבודה טוב, לא ימהרו היום לעזוב את מקום העבודה וללכת להצעה הבאה. הם יבדקו טוב טוב לאן הם הולכים לפני שהם יקבלו הצעה כזו. המעסיקים מנסים להציע היום רמות שכר קצת יותר נמוכות. העובדים עוד לא נהנים לדבר הזה. כלומר סה"כ מהעובדות שיש בידינו, זה לא שחלה כבר ירידה ברמות השכר".

"אני חושבת שאם הייתי בן אדם שיושב במקום עבודה במשרה טובה שאני נהנה ממנה ובוותק טוב ובתנאים לא רעים לא הייתי קמה ומחליפה היום עבודה, כי אם החברה שאני אעבור אליה תיקלע לקשיים אז זה די טבעי שמי שנכנס אחרון ייצא ראשון, זה לא תמיד ככה אבל יש הרבה מקרים שזה ככה. מי שממילא רואה שהחברה שלו לא עושה כל כך טוב אם זה לא כאן היום אז אולי זה יהיה כאן מחר, אז כן הוא צריך להקדים תרופה למכה ולהיות אקטיבי".