שיף: שכר רוה"ח במשרדים ייפגע בעקבות המשבר, אך לא צפויים פיטורים מאסיביים

לדברי נשיא לשכת רוה"ח, המשבר תפס את ענף ראיית החשבון בעת שהיה עודף ביקוש על ההיצע ; מקווה שהפגיעה לא תהיה ב'ערוץ הראשון' של השירותים - כלומר הביקורת, אלא ב'ערוץ השני' - של ייעוץ ושירותים נלווים

בעקבות המשבר הכלכלי שכר רואי החשבון במשרדים ייפגע, אך לא יהיו פיטורים מאסיביים. כך מעריך נשיא לשכת רואי החשבון, ראובן שיף. לדבריו, המשבר תפס את ענף ראיית החשבון בעת שהיה עודף ביקוש על ההיצע. "אין ספק שזה עכשיו יתמתן בצורה דרסטית וישפיע על השכר. היות ונכנסנו בנתוני פתיחה טובים מאוד, שכר העובדים אולי ייפגע, אבל אני לא חושב שזה יביא לפיטורים מאסיביים", אמר.

שיף הביע תקווה שהחברות לא יפגעו בתקציבים המיועדים לביקורת, ואף יגבירו את הביקורת. "אני מקווה שעכשיו יראו בביקורת לא רק איזו דרישה של הרגולטורים, אלא שהנהלות יפנימו שביקורת זה משהו שנותן ערך מוסף להנהלה של הפירמה ולדירקטוריון שלה. עכשיו צריכים לחזק את מוסד הביקורת שבעתיים, כי הוכח שביקורת נאותה, המלווה בשקיפות נאותה ואכיפה נכונה של רגולציה, זה מה שעזר לשוק ההון הישראלי להתמודד מול מה שמתרחש בעולם", ציין.

שיף ציין עוד כי היתרון של משרדי רואי החשבון הוא שרובם לא מסתפקים במתן שירותי ביקורת, אלא נותנים מגוון שירותים. עם זאת, הוא העריך כי הסעיף הראשון שהחברות ינסו לקצץ זה סעיף השירותים, ו"רואי החשבון נמנים על נותני השירותים, ולכן אין ספק שעלולה להיות פגיעה בענף". לדבריו, הוא מקווה שהפגיעה לא תהיה ב'ערוץ הראשון' של השירותים - כלומר הביקורת, אלא ב'ערוץ השני' - של הייעוץ ושירותים נלווים, מה שסביר שיקרה, כיוון שהיקף העסקאות יפחת.