אולמרט הורה לחשב הכללי להציג בתוך שבוע את לוח הזמנים הקצר ביותר האפשרי להקמת מתקן ההתפלה באשדוד

בדיון מיוחד אמר "יש לנו בעיה רצינית של מים, שלצערי לא נמצאת בהלימה ליכולות הטכנולוגיות של ישראל לפתח את משק המים"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, כינס היום (ב') דיון מיוחד בנושא מצב החירום במשק המים. בדיון הנחה אולמרט את השרים והמשרדים הנוגעים בדבר לבצע שורת פעילויות וצעדים מיידיים על מנת לפתור את בעיית המחסור במים.

בדיון נטלו חלק שר האוצר, השר לתשתיות לאומיות, שר הפנים, שר החקלאות, השר להגנת הסביבה, מנהל הרשות הממשלתית למים וביוב, אורי שני, ונציגי המשרדים השונים הנוגעים בדבר.

לאחר שהוצגו בפני ראש הממשלה הנתונים המצביעים על גירעון צפוי של כרבע מיליארד קוב בשנת 2009, אמר: "אנחנו ניצבים בפני בעיה חמורה. על-פי הנתונים המוצגים, מדובר על מחסור, שאם לא נטפל בו כעת, יכול, בתוך כמה שנים, לשבש את אורח החיים של מדינה שלמה. יש לנו בעיה רצינית של מים שלצערי לא נמצאת בהלימה ליכולות הטכנולוגיות של ישראל לפתח את משק המים. אנחנו יודעים לפתור את הבעיה מבחינה טכנולוגית, אנחנו המתקדמים בעולם בתחום זה ועלינו להשתמש בידע הזה לטובת תושבי ישראל".

בעקבות טענות שהועלו במהלך הדיון על סוגיות המעכבות את הקמת מתקן ההתפלה באשדוד בהיקף של 100 מיליון קוב, הורה ראש הממשלה לחשב הכללי, שוקי אורן, להניח על שולחנו בתוך שבוע פתרון הכולל את לוח הזמנים הקצר ביותר האפשרי להקמת המתקן.

כמו כן, הנחה ראש הממשלה את החשב הכללי למצוא את הדרך המהירה ביותר לאפשר רכישת מים נוספים ממפעלי ההתפלה הקיימים: "הרחבת המפעלים הקיימים הינה זולה יותר ומהירה יותר ויכולה להוסיף עוד כ-100 מיליון קוב מים. צריך למהר ולפעול גם בתחום זה".

בנוגע לניצול מי הקולחין אמר אולמרט: "בעניין זה לא נעשה מספיק. אני מטיל על שר החקלאות, שר התשתיות והשר להגנת הסביבה להכין מסמך מפורט בעניין זה שיוצג לי עם החלופות לפתרון המהיר. אני מבקש שיובהר במסמך זה מדוע כספים שהוקצו בתקציב המדינה לפיתרון ניצול מי הקולחין אינם מנוצלים".