סלקום נכנסת לעולם המרכזיות הווירטואליות - תספק את השירות מתחילת 2009

סלקום נמנעה מכניסה לשוק הנס"ר ולפני כשנתיים, כאשר היה באפשרותה למזג לתוכה את החברה האחות גלובקול, היא ויתרה על העסקה משום שלא ראתה ערך מוסף בתחום ; כרגע ישנן שלוש חברות בולטות שמספקות את שירות המרכזיות הווירטואליות: 012 סמייל, בזק ו-013 נטוויז'ן

חברת סלקום נכנסת לעולם המרכזיות הווירטואליות (IP CENTREX). מדובר בשירותי מרכזיה שמנוהלים דרך מפעיל התקשורת מתוך הארגון, כשבפועל אין מרכזיה פיזית בתוך הארגון.

בתחילת השנה הבאה צפויה סלקום להתחיל ולספק את השירות שזוכה לעניין רב בקרב לקוחות עסקיים בינוניים וקטנים בעיקר. ככל הידוע, זו הפעם הראשונה שסלקום נכנסת לתחום הנס"ר (נקודת סיום רשת) ועד עכשיו נמנעה מלעסוק בשירות זה.

התחרות המתעצמת בשוק התקשורת לעסקים היא זו שהביאה את החברה להיכנס לשוק ה-CENTREX. סלקום נמנעה מכניסה לשוק הנס"ר ולפני כשנתיים, כאשר היה באפשרותה למזג לתוכה את החברה האחות גלובקול, היא ויתרה על העסקה משום שלא ראתה ערך מוסף בתחום. גלובקול, שנכנסה חזק לתחום השירותים המנוהלים מרחוק, מוזגה בסופו של דבר לתוך החברה האחות, 013 נטוויז'ן תחת קבוצת אי.די.בי .

כרגע ישנן שלוש חברות בולטות שמספקות את שירות המרכזיות הווירטואליות: 012 סמייל, בזק ו-013 נטוויז'ן. השירות מאפשר ללקוח העסקי לוותר על המרכזיה הארגונית ולקבל שירות מבוסס אינטרנט (VoIP) שמנוהל מרחוק. בכך, חוסך הארגון את הצורך בתחזוקה שוטפת של המרכזיה על כל העלויות הכרוכות בכך.