קמפיין חדש לעמותת נגישות ישראל בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי: אינטרנט נגיש - גם לאנשים עם מוגבלות

סרטון ראשון בסדרה עולה בימים אלה בערוצים 10 ו-2 ; לפחות 25% מהאוכלוסייה אינם יכולים לגלוש באתרים לא נגישים ועוד 37% מתקשים לעשות כן

סרטון חדש, ראשון בסידרה, מתוך קמפיין הקורא להנגשת האינטרנט לאנשים בעלי מוגבלות, עולה בימים אלה בערוץ השני ובערוץ 10.

הסרט, תחת הסיסמה "זה לא שאני לא רוצה - אני לא יכול", הוא יוזמה של עמותת נגישות ישראל בשיתוף איגוד האינטרנט הישראלי והופק בהתנדבות מלאה ע"י משרד הפרסום Geller Nessis │ Leo Burnett.

הסרטון מהווה את השלב הראשון בקמפיין מודעות והסברה, שמטרתו להציג בפני הציבור הרחב ובעיקר בפני מנהלי ובעלי אתרי אינטרנט, את בעיית הנגישות לאתרי האינטרנט שחווים כיום אנשים עם מוגבלות בישראל.

לדברי יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, ורימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, בעלי ומפתחי אתרים רבים אינם מודעים לכך שלפחות 25% מהאוכלוסייה אינם יכולים לגלוש באתרים שלהם ועוד 37% מתקשים לעשות כן, בין אם מדובר באנשים עם מוגבלות ראיה, שמיעה, מוטוריקה, לקויות למידה, או אנשים בגיל מתקדם.

"הנגשת אתר אינטרנט הינה פעילות חובה לכל מי שרוצה את הגדלת כמות הגולשים באתרו וכל מי שערכי השוויון עומדים כנגד עיניו", אומרים השניים. "לאינטרנט השפעה רבה על איכות החיים של כל אדם, אך עבור אנשים עם מוגבלות המשמעות גדולה שבעתיים: היכולת ללמוד ולעבוד מהבית, היכולת לבצע קניות מהבית, היכולות להתקשרויות חברתיות וירטואליות, היכולת להיות אזרח שווה זכויות וחובות ועוד ועוד. טעות לחשוב שנגישות היא רק חניות נכים, רמפות, שרותי נכים ומעליות. אנשים עם מוגבלות זקוקים גם להתאמות נגישות לאתרי אינטרנט - התאמות טכנולוגיות שיאפשרו לאנשים לגלוש על אף המוגבלות".

אתר המרכז הנחיות להנגשת אתרי אינטרנט www.nagish.org.il

לראשונה בארץ - על מנת שהסרט יהיה נגיש גם לטובת לקויי שמיעה, הסרט הופק ומוקרן בשתי גרסאות, האחת ללא כתוביות והשנייה עם כתוביות.