גל עזיבות בחברת נמל חיפה: 3 סמנכ"לים צפויים לפרוש

רוב הפורשים מזוהים עם המנכ"ל הקודם, עמוס עוזאני ; לפי הערכות, המנכ"ל החדש, מנדי זלצמן מתכוון לבצע רה ארגון מקיף בהנהלה, ולאייש את התפקידים באנשיו ; נמל חיפה: "הבכירים ביקשו לסיים את תפקידם"

גל של עזיבת בכירים בחברת נמל חיפה. לא פחות משלושה סמנכ"לים צפויים לפרוש בקרוב מהנהלת נמל חיפה על רקע חילופי המנכ"לים.

מדובר בסמנכ"ל השיווק, דוד לאסקי, סמנכ"ל כוח האדם, צביקה גלייטמן ומבקר הפנים של הנמל, רו"ח אהוד אמניפור.

יצוין כי כל הסמנכ"לים מונו בתקופתו של המנכ"ל הקודם, עמוס עוזאני, ונחשבים למזוהים עמו ועם יו"ר דירקטוריון הנמל הקודם, דוד חרמש. השלושה מצטרפים לסמנכ"ל הכספים, אלי דליצקי, שהתפטר מתפקידו לפני כחצי שנה בסמוך לעזיבתו של עוזאני.

לפי הערכות, עזיבתם באה על רקע רצונו של המנכ"ל החדש, מנדי זלצמן לבצע רה ארגון בהנהלה ולאייש מחדש את התפקידים. לדברי גורמים בנמלים, הנהלת נמל חיפה כבר סיכמה עם השלושה על תנאי פרישתם, ובכוונתה לפרסם מכרזים לבחירת מחליפים. הגורמים הוסיפו עם זאת כי יש לוודא שלא תירדם פגיעה בתפקוד הנמל בשל עזיבת הבכירים.

מינויו של זלצמן, שהיה המועמד המועדף על שר התחבורה, שאול מופז, נחתם בספטמבר האחרון, לאחר שקודם לכן אושר ע"י ועדת שפניץ. המינוי נתמך גם ע"י עובדי הנמל.

זלצמן כיהן בעבר כמנהל נמל חיפה עד יישום הרפורמה בנמלים בשנת 2005, והפסיד במכרז הקודם לתפקיד מנכ"ל חברת הנמל לעמוס עוזני. למרות שלא מונה לתפקיד מנכ"ל הנמל, נותר זלצמן כעובד משרד התחבורה עד ינואר 2008, ולאחר עזיבותו של עוזאני באפריל האחרון הוא החליט להתמודד שוב על התפקיד.

מחברת נמל חיפה נמסר בתגובה כי "הבכירים ביקשו לסיים את תפקידם ולעזוב, ואנחנו מכבדים את רצונם".