מקור: ג'נרל מוטורס וקרייזלר מבקשות מהממשל הפדרלי סיוע בסכום של 10 מיליארד דולר

גלובס tv [לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] חשש לפשיטת רגל של אחת החברות ; בג'נרל מוטורס וקרייזלר מעריכים כי על מנת ליצור ישות חדשה, הן זקוקות ל-10 מיליארד דולר במזומן שישמש לפיצוי עובדים, סגירת מפעלים שאינם רווחיים, מיזוג החברות ויצירת נזילות

ג'נרל מוטורס וסרברוס קפיטל, בעלת השליטה בקרייזלר, פנו לממשלת ארה"ב בבקשה לקבל סיוע בסכום של 10 מיליארד דולר. אם הממשל יאשר את חבילת החילוץ, המהלך עשוי לקדם את המשא ומתן למיזוג החברות. כך מסר מקור המעורה בפרטים.

בג'נרל מוטורס וקרייזלר מעריכים כי על מנת ליצור ישות חדשה, הן זקוקות ל-10 מיליארד דולר במזומן שישמש לפיצוי עובדים, סגירת מפעלים שאינם רווחיים, מיזוג החברות ויצירת נזילות. מניית ג'נרל מוטורס איבדה כ-75% מאז תחילת השנה.

שתי יצרניות הרכב מדטרויט דוחות לחלוטין את התרחיש הפסימי לפיו הן עלולות לפשוט את הרגל. פשיטת רגל עלולה גם להביא מאות אלפי שכירים לצאת לפנסיה מוקדמת ולהכביד עוד יותר על הממשלה הפדרלית.

הפנייה של אחת החברות לרשות הפדרלית בבקשה להגנה מפני פשיטת רגל עלולה לגרום לתגובת שרשרת בקרב סקטור הרכב בארה"ב, וכן לבעיות חמורות באספקת חלקים ליצרניות רכב אסייתיות ואירופיות, שמצבן שפיר יחסית.