מותגי איב סאן לורן עשויים לעבור משסטוביץ ללוריאל ישראל

המהלך צפוי להתבצע בעקבות רכישת המותגים ע"י לוריאל העולמית ; שסטוביץ: אין החלטה לגבי שינוי פעילות המותג בישראל

אחרי שחברת שסטוביץ איבדה את מותג הדגל שלה ג'ילט לטובת פרוקטר אנד גמבל, היא עשויה לאבד כעת מותגים נוספים. ל"גלובס" נודע כי מותגי הקוסמטיקה והבישום של איב סאן לורן צפויים לעבור בעתיד הקרוב משסטוביץ לידי לוריאל ישראל, וזאת בעקבות רכישת המותגים על-ידי לוריאל העולמית. עוד נודע כי לוריאל ישראל פתחה בשיחות עם שסטוביץ בנוגע לפעילות המותגים.

בינואר האחרון הודיעה לוריאל העולמית על משא-ומתן לרכישת איב סאן לורן מידי קבוצת PPR. עסקת הרכישה נסגרה ביולי 2008, ולוריאל העולמית שילמה עבור המותגים 1.150 מיליארד יורו.

איב סאן לורן כולל למעשה את המותגים איב סאן לורן, מותג הבישום אוסקר דה לה רנטה, מותג הטיפוח והבישום סטלה מקרטני ומותג הבישום היוקרתי זניה. היקף המכירות של מותגים אלה בעולם עומד על כ-650 מיליון יורו בשנה.

יו"ר לוריאל העולמית, ז'אן פול אגון, אמר בשעתו בהתייחס לרכישה כי הוא "מייצג הזדמנות גדולה עבור לוריאל וחטיבת מוצרי היוקרה שלה. איב סאן לורן הוא מותג יוקרה צרפתי אגדי הנערץ ברחבי העולם ומשלים את המותגים הקיימים שלנו. אנו משוכנעים כי שילובו של איב סאן לורן בחטיבת מוצרי היוקרה תזרז את הפיתוח שלו, וכי ההסכם יחזק את המעמד של לוריאל בשוק הקוסמטיקה היוקרתית".

לפי הערכות, היקף מכר מותגי איב סאן לורן בארץ, המשווקים כולם על-ידי שסטוביץ, עומד על 10-15 מיליון שקל בשנה. מעבר לפעילות הכספית של המותג, מדובר בפגיעה ביוקרתה של פעילות הקוסמטיקה של חברת שסטוביץ. יצויין כי האחזקה במותג איב סאן לורן הנחשב למותג קוסמטיקה יוקרתי ומוביל בעולם, הקלה על שסטוביץ לקבל זיכיון למותגים אחרים.

מבחינת לוריאל ישראל, המותג איב סאן לורן יחזק את פעילות חטיבת היוקרה שלה, הכוללת היום את המותגים לנקום, הלנה רובינשטיין, ביוטרם, ומותגי הבישום ארמני, רלף לורן, קאשרל, ופלומה פיקסו.

לוריאל ישראל סירבה להגיב לידיעה.

מחברת שסטוביץ נמסר בתגובה: "רכישת מותג הקוסמטיקה איב סאן לורן בחו"ל על-ידי לוריאל אינה מצביעה על שינוי בפעילות המותג בישראל. בשלב זה מותג הקוסמטיקה איב סאן לורן מיוצג ומשווק בישראל על-ידי קבוצת שסטוביץ, ולא הוחלט על כל שינוי בעניין".