אלמור חשמל תובעת 7 מיליון שקל מסימנס: הפרה הסכם בגלל פרשת השוחד

לטענתה, סימנס התנערה מההסכם עימה בשל החשדות נגד המנכ"ל המודח, אורן אהרונסון

חברת אלמור חשמל התקנות ושירותים, העוסקת בביצוע פרויקטים בחשמל, תובעת בבית המשפט המחוזי מרכז כ-7.1 מיליון שקל מסימנס ישראל ומתאגיד סימנס הגרמני, בטענה כי התנערו בפתאומיות מהסכמות אליהן הגיעו בתום משא-ומתן ממושך, בנוגע לשיתוף-פעולה עסקי.

סימנס ישראל היא שותפות בין סימנס העולמית (75%) וציגלר הנדסה (25%), בה שותפה גם משפחת אהרונסון. מערכת היחסים בין סימנס העולמית לסימנס ישראל עלתה על שרטון, על רקע החשד שמנכ"ל סימנס ישראל המודח, אורן אהרונסון, שיחד לכאורה את השופט בדימוס דן כהן, בעת שכיהן כיו"ר ועדת המכרזים בחברת החשמל.

באמצעות עוה"ד עדי קפלן ותומר רייף ממשרד זיסמן, אהרוני, גייר & עדי קפלן ושות' טוענת אלמור, כי סימנס בחנה אפשרות לרכוש חברה קבלנית בתחום התקנות חשמל בישראל, ובעקבות המלצה של היועץ הכלכלי קלמן גייר, בחרה בה כשותפה עסקית מתאימה וסינרגטית.

לפי מזכר ההבנות שנחתם, היתה אמורה אלמור להקצות לסימנס 25% ממניותיה, ובתמורה סימנס תדאג לה לעבודות קבלניות בהיקף מינימלי של 20 מיליון שקל בשנה. אלמור טוענת כי עשתה לילות כימים והוציאה סכומי עתק למען ההתקשרות. לדבריה, במשך כשנה וחצי ביצעה פעולות הכנה רבות ומורכבות, שדרשו ממנה להקצות את מיטב משאביה ולרכזם אך ורק לצורך ההתקשרות, תוך זניחת קשרי עבודה אחרים והתקשרות אחרות.

זאת, לטענת אלמור, תוך שסימנס מציגה מצגים (שלימים נמצאו כמצגי שווא) שההתקשרות כבר "סגורה וחתומה" וכל שנשאר הוא שאלמור תבצע התאמות להתקשרות עם סימנס, תוך שינוי מצבה לרעה, "והכל בידיעתה, תמיכתה, פיקוחה ועידודה של סימנס". לאחר בדיקת נאותות שערך משרד זיו-האפט עבור סימנס והסתיימה בהצלחה, נערכו ארוחת ערב חגיגית והרמת כוסית.

ואולם, טוענת אלמור, למרות שסימנס ובכיריה העבירו מסרים ברורים וחד-משמעיים כי "יש אור ירוק להתקשרות" ו"יש עסקה", לפתע "כרעם ביום בהיר" עברה סימנס ל"דממת אלחוט", עד שהודיעה לא פורמלית כי היא אינה מחויבת עוד להליך.

אלמור טוענת כי הפסקת ההתקשרות נבעה רק כתוצאה מהסכסוך בין סימנס הגרמנית לישראלית ולאהרונסון, שלדבריה אינו מהווה "סיבה מוצדקת" להתנהלות סימנס, שגרמה לה נזקים. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 6696-10-08).