נדחה ערעור אקו"ם על הקביעה כי בפעילותה יש היבטים של הסדר כובל

לפי קביעת הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, פעולתה של אקו"ם מהווה הסדר כובל בין בעלי זכויות יוצרים לבין עצמם ובינם לבין אקו"ם, וכן בין אקו"ם לבין אגודות אחיות לניהול משותף של זכויות יוצרים שמעבר לים

שופטת בית הדין להגבלים עסקיים, מרים מזרחי, דחתה את עררה של אקו"ם על קביעת הממונה על הגבלים עסקיים, לפיה קיומה של אקו"ם והיבטים של פעילותה מהווים הסדר כובל.

אקו"ם עוסקת במכירת רישיונות המאפשרים לגופים הרוכשים השמעה פומבית, שידור, הקלטה, העתקה, הסרטה, השכרה והשאלה של כל יצירה מן היצירות המוגנות המצויות ברפרטואר שלה. כמו כן, עוסקת אקו"ם בגביית תמלוגים בגין רישיונות אלה, בחלוקתם בין חבריה ובאכיפת זכויות היוצרים של חבריה על גופים שעושים שימוש ביצירות ללא רישיון מתאים.

לפי קביעת הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, פעולתה של אקו"ם מהווה הסדר כובל בין בעלי זכויות יוצרים לבין עצמם ובינם לבין אקו"ם, וכן בין אקו"ם לבין אגודות אחיות לניהול משותף של זכויות יוצרים שמעבר לים.

בנוסף הכריזה הממונה כי הסדרים אלה הופכים את אקו"ם לבעלת מונופולין בשווקים של ניהול זכות השידור, זכות הביצוע הפומבי, זכות ההעתקה, זכות ההקלטה וזכות הסינכרוניזציה ביצירות מוסיקליות, לרבות אספקת רישיונות שימוש בזכויות אלה.

עד כה פעלה אקו"ם במסגרת היתר זמני שניתן על-ידי בית הדין בכפוף לשורה של תנאים מגבילים, בהמלצת הממונה. עם החלטתו האחרונה של בית הדין, תיסלל הדרך להמשך הסדרת פעילותה של אקו"ם כהסדר כובל ובעלת מונופולין במסגרת תנאים שיאושרו על-ידי בית הדין. הממונה על הגבלים עסקיים יוצגה בהליך על-ידי עו"ד יאירה פרנקל מהמחלקה המשפטית ברשות.