ארה"ב: הזמנות מוצרים בני קיימא עלו בספטמבר ב-0.8% לעומת צפי לירידה של 1.1% בהזמנות

הביקושים החזק יותר מהצפי למוצרים מתחום התעופה השפיעו לטובה על הנתון ; בסה"כ נרשמה עלייה של 6.3% בביקושים למוצרים מתחום התחבורה, מה שעזר לקזז את הביקושים הנמוכים שנרשמו בסוגי המוצרים האחרים המרכיבים את הנתון

הפתעה לטובה היום (ד') לפני תחילת המסחר בוול סטריט, משרד המסחר האמריקני פרסם כי הזמנות מוצרים בני קיימא בחודש ספטמבר עלו ב-0.8% לעומת הצפי שהעריך המשך ירידה של 1.1% בהזמנות. עם פרסום הנתון הפכו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט לחיוביים.

הביקוש הגדול יותר מהצפי למוצרים בני קיימא מתחום התעופה השפיעו לטובה על הנתון. בסה"כ נרשמה עלייה של 6.3% בביקושים למוצרים מתחום התחבורה, מה שעזר לקזז את הביקושים הנמוכים שנרשמו בסוגי המוצרים האחרים המרכיבים את הנתון. בניטרול ההזמנות מתחום התחבורה נרשמה בהזמנות למוצרים בני קיימא ירידה של 1.1%. בניטרול הזמנות מתחום התעופה האזרחית ירדו ההזמנות ב-0.3%.

עם זאת נציין כי הנתון של החודש הקודם, אוגוסט עודכן היום והצביע על כך שאז ירדו ההזמנות באופן חד הרבה יותר ממה שפורסם לפני חודש: ירידה של 5.5% לעומת ירידה של 4.5% שפורסמה בעבר.

ביחס לחודש ספטמבר בשנת 2007 נרשמה ירידה של 1.8% בהזמנות. במהלך ארבעת החודשים מתוך חמשת החודשים האחרונים נרשמה עלייה בהזמנות המוצרים בני הקיימא בארה"ב, אך עדיין מדובר בירידה של 2.7% בהזמנות מאז הרמות שנרשמו באפריל.