המשבר לא פוגע בפעילות האנרגיה של תשובה: S&P השאירה דירוג האשראי של ים תטיס ברמה של BBB-

בחברת הדירוג מעריכים כי ים תטיס תמשיך לספק מחצית מצריכת הגז הטבעי של חברת החשמל בשנים הקרובות

הסערה בשווקים לא מפריעה לחברת S&P העולמית להשאיר את דירוג האשראי של ים תטיס איתן ברמה של BBB-, עם אופק דירוג יציב לחוב שהנפיקה החברה בהיקף של 275 מיליון דולר. מדובר ברמת דירוג זהה לרמת AA בסולם הדירוג הישראלי של מעלות שבשליטת S&P.

הפרויקט שלחופי אשקלון, הנמצא בבעלות דלק אנרגיה וחברת נובל אנרג'י, זכה לשמירת הדירוג בעיקר בשל חוזה ארוך הטווח של ים תטיס עם חברת החשמל, המספק לחברת החשמל גז טבעי למשך 10 שנים, מיקומו האסטרטגי בקרבה לנקודות ההספקה ומאגר מרי=B שמכיל גז טבעי באיכות גבוהה ובעלות נמוכה.

בדו"ח של S&P ציינו הכלכלנים כי הדירוג לוקח בחשבון את מצבו של הפרויקט באזור עימות, אך בעיקר מתייחסים לתחרות נוספת שעלולה להגיע, בעיקר בדמות חברת הגז המצרית, EMG, דבר שלעת עתה לא קורה עקב בעיות עם המצרים, בעיות שדווקא מגדילות את הצריכה מים תטיס.

בדו"ח צוין עוד כי ים תטיס תמשיך לספק לחברת החשמל לפחות מחצית מצריכת הגז בשנים הקרובות, ועד לכמות של כ-3 מיליארד מ"ק גז לשנה. לפי הדו"ח, חברת החשמל צפויה לצרוך כ-3.8 מיליארד מ"ק גז טבעי בשנת 2008, כאשר ב-2009 הצריכה תגדל לכ-5 מיליארד מ"ק.

יצוין כי בסוף חודש נובמבר צפוי להתחיל קידוח הגז הגדול "תמר" 1 מול חופי חיפה, שבו שותפות דלק, נובל וישראמקו. עלות הקידוח נאמדת בכ-145 מיליון דולר, והוא צפוי להיות היקר ביותר אי פעם בארץ.

בדו"ח גם מצטטים את חברת מודלים כלכליים, בראשות ד"ר יעקב שיינין, שטוענת שהדרישה לגז טבעי בישראל תצמח בשיעור של 5% בטווח הבינוני קצר, דבר שתומך בפעילותה של "ים תטיס" בעתיד. מנכ"ל דלק אנרגיה, גדעון תדמור, אמר היום כי "אנו מאוד גאים, במיוחד בתקופה זו, מההכרה של סוכנות הדירוג הבינלאומית באיתנות ובחוסן הפיננסי והתפעולי של פרויקט ים תטיס".