4 מקרים של הקאות לאחר שימוש ב"סימילאק טופ 3" - משרד הבריאות פתח בחקירה

לפי שעה לא ניתנה כל הוראה להוריד את המוצר מהמדפים או להימנע משימוש בו ; על-פי משרד הבריאות, דגימות מהמוצר נבדקו בטרם השיווק בישראל - וכולן נמצאו תקינות

משרד הבריאות החל בביצוע בדיקה מעבדתית ובחקירה אפידמיולוגית, לאחר שבימים האחרונים התקבלו 4 דיווחים על הקאות של ילדים, זמן קצר לאחר שאכלו תמיסת מזון מסוג "סימילאק טופ 3" - המיועדת לילדים מעל גיל שנה.

על-פי משרד הבריאות, דגימות מהמוצר נבדקו בטרם השיווק בישראל, וכולן נמצאו תקינות. "המוצר משווק במספר מדינות בעולם, ומבירור שערכנו לא התקבלו תלונות דומות בגינו", מסרו במשרד הבריאות, והדגישו כי שלשולים והקאות הם תופעות שכיחות בגיל זה.

"עם זאת, ולמרות שמבירור ראשוני נראה כי אין קשר בין המקרים, משרד הבריאות החל בבדיקה של הנושא, הכוללת בדיקה מעבדתית וחקירה אפידמיולוגית" כך לשון ההודעה.

לפי שעה לא ניתנה כל הוראה להוריד את המוצר מהמדפים או כל הוראה להימנע משימוש במוצר.

בתגובה נמסר: "אבוט, יצרנית סימילאק, מבקשת להבהיר באופן חד משמעי כי כל המוצרים של סימילאק, לכל הגילאים, עברו בדיקות מעבדה קפדניות של משרד הבריאות ונמצאו תקינים ובטוחים לשימוש לפני שיווקם לציבור".

"המוצרים מגיעים ממפעלים בחו"ל ומשווקים ב-18 מדינות נוספות, מהן לא התקבלו כל דיווחים על תופעות לוואי. אין איסור או הנחיה של משרד הבריאות שלא להשתמש במוצרי סימילאק ומוצרי סימילאק לא הורדו מהמדפים. אבוט, יצרנית סימילאק, הינה חברת תרופות מהמובילות בעולם". "מוצרי סימילאק עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של ייצור תרכובות מזון לתינוקות ומלבד בדיקות משרד הבריאות, הן עוברות מנגנון מחמיר ביותר, הכולל בתוכו כ-2,000 בדיקות בקרת איכות לכל המוצרים. בטיחות מוצרינו היא בראש סדרי העדיפויות שלנו ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא מול משרד הבריאות. לכל שאלה עומדים בסימילאק לרשות הצרכנים במוקד שירות הלקוחות בטלפון 1-800-65-65-01".

במקרים של תינוק המקיא באופן חריג מיד לאחר אכילת סימילאק טופ 3, במשרד הבריאות ממליצים לפנות אל לשכת הבריאות האזורית של משרד הבריאות, הקרובה למקום המגורים. לאחר השעה 18:00 יש לפנות אל קופת החולים. יצוין כי מאז שפורסמה הידיעה בתקשורת, הורים נוספים דיווחו על מקרי הקאה חריגה לאחר צריכת המוצר.