קומסקור: יאהו הגדילה נתח שוק, גוגל צמצמה

על-פי הדו"ח החודשי של חברת המחקר ומדידת הרייטינג, נתח השוק של יאהו צמח בספטמבר ב-0.6% ל-20.2%, לאחר שבאוגוסט היא נחלשה ב-0.9% ; נתח השוק של גוגל, לעומת זאת, עמד בספטמבר על 62.9%, לעומת 63% בחודש הקודם

בצל הדו"חות המאכזבים שהציגה יאהו בשבוע שעבר, בנתון אחד היא יכולה לפחות להתנחם. על-פי הדו"ח החודשי של חברת המחקר ומדידת הרייטינג comScore, נתח השוק של יאהו בשוק החיפוש האמריקני צמח בספטמבר ב-0.6% ל-20.2%, לאחר שבאוגוסט היא נחלשה ב-0.9%, בהשוואה לעומת יולי.

גם מיקרוסופט התחזקה בחודש ספטמבר, ונתח השוק שלה עלה ב-0.2% לשיעור של 8.5%, לאחר היחלשות של 0.6% בחודש אוגוסט. חלקה של ענקית האינטרנט גוגל , לעומת זאת, הצטמצם. נתח השוק שלה עמד בספטמבר על 62.9%, לעומת שיעור של 63% בחודש הקודם, לאחר שבאוגוסט נתח השוק שלה גדל ב-1.1%.

אם בוחנים את שיעור השינוי השנתי במספר החיפושים במנועים השונים, אז גוגל יכולה להיות רגועה - מספר החיפושים במנוע החיפוש שלה גדל בשנה האחרונה ב-38.6%, חלקה של יאהו צמח ב-7.1% ואילו זה של מיקרוסופט עלה ב-1.3%. סך הגידול השנתי בשוק החיפוש הסתכם ב-24.7%.

עוד עולה מהדו"ח כי מספר החיפושים שהתבצעו בחודש ספטמבר במנועים השונים הסתכם ב-11.8 מיליארד שאילתות, בהשוואה ל-11.7 מיליארד שאילתות באוגוסט. נתון זה משקף גידול חודשי של 0.8%.

המשבר הכלכלי העולמי צפוי לפגוע בענקיות החיפוש, שכן על-פי בנק ההשקעות קולינס סטיוארט, מחנק האשראי עלול להפחית את המכירות שלהן ב-6.7 מיליארד דולר עד 2010, ולהקטין את קצב הגידול של ענף הפרסום המקוון לשיעור הנמוך מ-20%.

עם זאת, מעניין במיוחד לראות מה יקרה לנתח השוק של יאהו בחודשים הקרובים, במקרה שעסקת שיתוף הפעולה שחתמה עם גוגל תצא לפועל.

עסקה כזו תאפשר ליאהו להשתמש במערכת ה-AdSense של גוגל במטרה להגדיל את מכירת הפרסומות צמודות החיפוש. על-פי יאהו, עסקה כזו, שכרגע נמצאת בבחינת הלשכה המשפטית בארה"ב, צפויה להגדיל את המכירות שלה בכ-800 מיליון דולר לשנה, ולכך יכולות להיות השלכות על נתח השוק שלה בשוק החיפוש.