יאהו נפתחת: מאפשרת גישה לקוד הסגור שלה למפתחים חיצוניים

כך פורסם ב-AFP ; יאהו רוצה לשדרג את ההיבטים החברתיים באתר כדי למשוך משתמשים לפליקר ולשירותי המייל שלה ; "נפתחנו", כתב ג'יי רוסיטר ממחלקת האסטרטגיה הפתוחה של יאהו באתר של החברה, "קדימה לעבודה"

חברת יאהו, שמפורסמת בגישת הקוד הסגור שלה, רוצה להשתנות. החברה מתכננת לאפשר למפתחים חיצוניים גישה לתוכנותיה ולקוד שלה במטרה לשדרג את האתר שלה ולשלב בו תוכנות עדכניות יותר, כך פורסם ב-AFP.

חברת האינטרנט הודיעה מוקדם יותר השנה על תוכניתה לעבוד לאסטרטגיה פתוחה. "נפתחנו", כתב ג'יי רוסיטר ממחלקת האסטרטגיה הפתוחה של יאהו באתר של החברה, "קדימה לעבודה".

רוסיטר הזמין מפתחי תוכנה "להיכנס ולהעריך את הכלים והמידע שלנו, כך שיוכלו לבנות יישומים עבור רשת יאהו שתהיה יותר מותאמת-אישית, יותר חברתית ויותר רלבנטית".

יאהו מעוניינת לשדרג את ההיבטים החברתיים באתרה כדי למשוך יותר משתמשים אל שירותיה המקוונים כגון האימייל, חדשות הספורט ושירות שיתוף התמונות Flickr.

"אנו משיקים פלטפורמה חברתית שתוזן ממאות מיליוני הקשרים ביאהו - החל ממפגשים אקראיים עם מי שהגיב על אותה התמונה שהגבת עליה בעצמך וכלה בקשרים העמוקים שיש לך עם החברים שיודעים עליך כמעט הכול", הוסיף.

משתמשי יאהו יוכלו לאבזר את דפי הבית שלהם בעזרת יישומים שיקשרו אותם לאתר המכירות הפומביות eBay, לכיסוי החדשותי של CNN ולענקית השכרת הסרטים המקוונת Netflix.

"ההגעה לנקודה הזו באסטרטגיה הפתוחה של יאהו היתה כרוכה במאמץ ניכר ודרשה עבודה מצד מאות מפתחים במשרדים בכל רחבי העולם", כתב רוסיטר. עם זאת, יאהו טרחה להדגיש כי האסטרטגיה הפתוחה נמצאת עדיין בשלבים ראשוניים, וכי מאמץ רב יושקע בעיבוד משוב המשתמשים והמפתחים.

יאהו נהנית לטענתה מיותר מ-500 מיליון משתמשים בעולם כולו, אך הייתה חייבת להיאבק על תרגום הפופולריות שלה לכסף בזמן האחרון. הונה המידלדל של החברה ונסיקת גוגל למעמד שליטת הפרסום ברשת, הובילו את מיקרוסופט להציע לרכוש את יאהו תמורת 44.6 מיליארד דולר בינואר השנה.

מיקרוסופט פרשה מהמו"מ במאי אחרי שיאהו דחתה הצעת רכישה מעודכנת, שעלתה מ-31 דולר ל-33 דולר למניה - סכום כולל של 47.5 מיליארד דולר. אחרי פיצוץ המו"מ, חתמה יאהו על עסקה עם גוגל שלפיה תעבוד ענקית החיפוש על אתרי החברה. עסקה זו תיכנס לתוקפה רק מאוחר יותר השנה - אם תאושר על-ידי הרגולטורים האמריקנים.