המחוזי דחה את ערעור עו"ד יעקב קרקובר שהורשע בהעלמת מס והסוואת עיסוקו כקבלן

דחה את ערעורו של קרקובר על הרשעתו בהעלמת הכנסות בסך 5 מיליון שקל ממכירת דירות מגורים, וכן את ערעורו על העונש שנגזר עליו - שנתיים מאסר בפועל וקנס בסך 240 אלף שקל

בית המשפט המחוזי מרכז דחה את ערעורו של עו"ד יעקב קרקובר מרחובות, על הרשעתו בהעלמת הכנסות בסך 5 מיליון שקל ממכירת דירות מגורים, וכן את ערעורו על העונש שנגזר עליו - שנתיים מאסר בפועל וקנס בסך 240 אלף שקל.

קרקובר, דמות מוכרת ברחובות ובעל משרד עורכי דין בתחום הנדל"ן, הורשע בבית משפט השלום ברחובות בהעלמת הכנסות בסך 5 מיליון שקל שהיו לו מעיסוק בקבלנות בניין - עיסוק שעליו לא דיווח לפקיד השומה - וממכירת דירות. עוד הורשע באי-דיווח ובהימנעות מתשלום מע"מ בסך כ-609 אלף שקל בגין מכירת הדירות. באמצעות עו"ד עדי אלבוים הוא עירער למחוזי.

השופט זכריה כספי, בהסכמת השופטים מנחם פינקלשטיין ורות לורך, קבע כי אין מקום להתערב בממצאים העובדתיים של הכרעת הדין. כן דחה את טענת קרקובר, לפיה מדובר בתכנון מס לגיטימי שהטיפול בו אמור להתמצות במישור האזרחי.

לעניין העונש אישרו השופטים את קביעת שופט השלום, ירון לוי, לפיה המשמעות שיש לתת להסרת המחדלים מצד הנאשם, כשזו נעשית לאחר זמן רב, אינה גבוהה. "העבירות שביצע המערער הן עבירות כלכליות חמורות, שבוצעו לאורך תקופה ארוכה ובשיטתיות", פסקו. "מדיניות הענישה הנהוגה בהן היא מדיניות מרתיעה באופן מודגש".

המדינה יוצגה על-ידי עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מיסוי וכלכלה. (עפ"ג 4964-04-08).