אצל TVeez של אייל גולדפינגר אין משבר: גייסה 80 עובדים וחתמה על חוזים ב-15 מיליון דולר

בניגוד לסטארט-אפים רבים, TVeez טוענת שהיא עוברת תקופה נהדרת ; גולדפינגר: "בעיתונים הכול שחור, אבל המציאות עבורנו טובה"

דווקא בימים בהם יזמים ומשקיעים נשמעים פסימיים, חברת TVeez מייצרת חדשות טובות שנשמעות כמו מעולם אחר או מזמן אחר - שנה ויותר לאחור.

TVeez רשמה ברבעון השלישי של השנה צמיחה של 40% בהכנסות (להיקף אותו היא לא מגלה), חתמה על שלושה חוזים בהיקף כולל של כ-15 מיליון דולר, שכרה עוד 80 עובדים, מינתה שדרת בכירים מרשימה ובלי קשר גם שינתה את שמה ל-Odysii. כך שהיא מתבלטת בתקופה המדכדכת.

את החברה הקימו ב-2003 יאיר גולדפינגר, ממייסדי מיראביליס שפיתחה את ה-ICQ, ועדי אייל, שמשמש כמנכ"ל שלה. עד 2008 TVeez גייסה כ-12 מיליון דולר מארבעה משקיעים פרטיים, כאשר גולדפינגר מחזיק בנתח האחזקות הגדול בחברה, והכי חשוב - היא כבר הייתה רווחית.

לפני מספר חודשים יצאה החברה לגייס הון, בעיקר כדי להאיץ את הצמיחה, וגייסה כ-20 מיליון דולר מהקרנות בנצ'מרק קפיטל וגיזה. ההשקעה אפשרה לה לגייס את העובדים הנוספים וכיום היא כבר מונה 400 עובדים.

"כנראה נכנסנו למשבר הזה מחוזקים", אומר אייל, "עם מאגר לקוחות וטכנולוגיה טובה. אנחנו כבר מתחילים לראות פחות תחרות. אפילו אנחנו עצרנו וחשבנו, אבל אין לנו שום סיבה להפסיק ולהתקפל".

בין הלקוחות: מקדולנד ובלוקבסטר

החברה מפתחת מנוע טכנולוגי שמתממשק למערכת ה-ERP ומסייע לאנשי השיווק לייצר מסר רלוונטי עבור הלקוחות. המערכת מאפשרת להציג ללקוחות המחכים בתור בבנק, בדואר או לשירות סלולרי, מידע ותכנים שיווקיים המותאמים להם. אם בעבר שידרו המסכים פרסומות וסרטי תדמית, TVeez מציעה פתרון ERP לשיווק בסביבת המכירה (Point of Sale). המסרים ללקוחות נוצרים בזמן אמת ומשודרים על צגי LCD או פלזמה, ונשלחים למכשיר הסלולר של הלקוח או לצגים אחרים.

TVeez כבר מותקנת ברשתות קמעונאיות, בנקים, חברות סלולר, בתי מלון, וכן אצל מקדונלדס, Cable and Wireless, רשת בלוקבסטר ו-Western Union. בישראל מותקנים פתרונות החברה בבנק לאומי, הבנק הבינלאומי, ורשות הדואר.

*איך זה יכול להיות שכולם מדברים על הקשיים ולקוחות שנעלמים ואתם דווקא פורצים?

אייל: "המצב לא נעלם מאיתנו. אנחנו רואים איך בבנקים משהים פרויקטים של IT ומדיה. עכשיו הם צריכים להילחם על הלקוחות ולהצליח להביא את כספי הפיקדון של האזרחים. עוגת התקציב הצטמצמה ואנחנו מציעים להם להגיע ישירות אל הלקוח".

גולדפינגר: "לא כל הבנקים נפלו ואלו שנשארו הולכים לחפש הזדמנויות. חוץ מזה, דווקא עכשיו יש הזדמנות להצליח לשכור כוח אדם איכותי שאולי לא היינו מצליחים לגייס לפני שנתיים".

זאת הסיבה שהחברה מכרה בשבועות האחרונים את השירותים שלה לבנק הספרדי Santander, הבנק השני בגודלו בעולם עם 65 מיליון לקוחות. חוזה נוסף חתמה החברה הישראלית עם הבנק הגדול באירופה, HSBC, וחוזה שלישי עם הבנק הצרפתי Credit Agricol. שלושת הלקוחות החדשים רכשו את המוצרים והשירותים באופן מסיבי לתקופה של 3-5 שנים. כל חוזה מוערך בהכנסה של 5 מיליון דולר ל-TVeez.

גולדפינגר אומר שהעובדה שלחברה יש לקוחות ברחבי העולם, סייעה לה להרגיש איתנה יותר לנוכח המשבר. לדבריו, "קבענו ישיבה וחשבנו לעצור לאור המצב, אבל האמת היא שאנחנו מרגישים הפוך. אנחנו שומעים את נבואות הזעם אבל מבחינתנו השנה האחרונה הייתה דווקא שנת שיא, והלקוחות שלנו הם כאלו שאנחנו בקשר מתמשך איתם לאורך שנים. בעיתונים אמנם הכל שחור אבל המציאות עבורנו טובה".

גיוס מנהל ממיקרוסופט

כדי לעמוד בדרישה, החברה גייסה שורת בכירים, בהם ג'ף גטיס, שהיה בעבר מנהל חטיבה במיקרוסופט ומשמש ב-TVeez כנשיא הפעילות האמריקנית. לדברי אייל, "לחברות כמונו זה זמן נהדר. לשוק יוצאים אנשים שלא היינו מצליחים לגייס אותם במצב רגיל. מינינו ארבעה סגני נשיא, כולם יוצאי אמריקן אקספרס. אנחנו בעיצומו של גיוס עובדים גדול ונראה שנוכל לשכור אנשים טובים יותר במחיר זול יותר. בנוסף, גיוס ההון יאפשר לנו חדירה לשוק הסיני. עד עכשיו חיכינו לרגע המתאים".