אחרי 25 שנה: פוענח שוד השעונים הגדול ממוזיאון האיסלאם בירושלים

100 שעונים יקרי-ערך נגנבו ב-1983 ממוזיאון האיסלאם בירושלים, ועד היום לא נודע לאן נעלמו ; כעת נפתרה התעלומה: אשתו של השודד נעמן דילר מצאה את האוצר והחזירה אותו למוזיאון ; דילר עצמו נפטר לפני 4 שנים

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

25 שנה עברו מאז השוד הגדול של השעונים העתיקים - פרשה שהיתה עד היום תעלומה - ורק הערב התברר מי עומד מאחוריו.

100 שעונים, מהיקרים בעולם, נגנבו ב-1983 ממוזיאון האיסלאם בירושלים. עד לאחרונה איש לא ידע להיכן נעלמו השעונים. אולם, לאחרונה הצליחה המשטרה לפענח את הפרשה, והיום היא פרסמה את שמו של השודד - נעמן דילר ז"ל, שנחשב לפורץ המתוחכם שידעה ישראל מאז ומעולם.

דילר הוא שביצע את השוד הגדול בתולדות המדינה והחזיק במשך יותר משני עשורים את השעונים ברשותו.

המשטרה עלתה על זהותו של הפורץ רק אחרי שהשעונים הוחזרו למוזיאון. רעייתו של דילר הודיעה למשטרה היכן הוא החזיק את השלל, והורתה להשיב אותו. אם לא היתה פונה למשטרה, ספק אם מישהו היה יודע היום היכן הם הוחבאו.

המשטרה הצליחה בחודשים האחרונים לשים את ידה על מרבית מהאוסף הגנוב, אחרי שעלתה על עקבותיהם של כספות בזירות שונות באירופה, בהן הוחזק חלק מהשלל.

דילר, שנפטר לפני 4 שנים, לא עונה לאף אחד מהסטריאוטיפים של גנב. דילר היה קיבוצניק מקיבוץ עין-החורש. הוא הודח מקורס טייס לאחר שיצא לסיורים עם מטוס חיל האוויר מעל הבסיס. בהמשך הוא אף הורחק מקיבוצו אחרי שנתפס גונב מחדרם של חברים בקיבוץ בעת שהשתתפו בהלוויה.