אובמה מציין את הסוף הקרוב של המירוץ בתשדיר ג'אמבו ב-7 רשתות טלוויזיה בעלות של 4 מיליון דולר

אחרי באפט, חושף אובמה בתשדיר בן 30 הדקות מעריץ חדש מהמגזר התאגידי - אריק שמידט, מנכ"ל גוגל ; התשדיר של אובמה הוא הפקה שאפתנית, מלוטשת ומקצוענית, שנועדה "לעשות טוב" לצופים, וכן היה עדות נוספת ליתרון הפיננסי העצום על פני יריבו, ג'ון מקיין

ברק אובמה ציין לפנות בוקר (ה') את הסוף הקרב של המירוץ לנשיאות בתשדיר ג'אמבו בן 30 דקות בשבע רשתות טלוויזיה גדולות בעלות של יותר מארבעה מיליון דולר.

השידור היה עדות נוספת ליתרון הפיננסי העצום של אובמה על פני יריבו, ג'ון מקיין. אובמה החליט לוותר על מענק בחירות בסך 84 מיליון דולר מהממשל. בניגוד למקיין, שהחליט לקבל את המתת, אובמה אינו אזוק באיסור לגייס כספים ממקורות אחרים, תנאי לקבלת המענק. עד עתה, עלה בידו לגייס כ-600 מיליון דולר. בספטמבר לבדו גרף המועמד הדמוקרטי 153 מיליון דולר והוציא 108 מיליון בלבד.

זה היה מהלך חסר תקדים. רק המיליארדר רוס פרו, שהתמודד על הנשיאות ב-1992, קנה זמן שידור בן 30 דקות, אך הוא הסתפק ברשת אחת בלבד

התשדיר של אובמה הוא הפקה שאפתנית, מלוטשת, מקצוענית , שנועדה "לעשות טוב" לצופים. לא היתה שום התקפה על היריב הרפובליקני. למעשה, שמו של מקיין כלל לא הוזכר. הצופים ראו מארג של מה שנתפס כסמלים אמריקניים -- שדות חיטה זהובים, טנדרים גדולים (לא בדיוק המודלים שמומלצים לחיסכון בדלק), דגלי כחול-אדום-לבן ואנשים מן השורה, שאולי אינם קשי יום אבל שבהחלט מתקשים לגמור את החודש.

במענה לנסיונות של אויבים פליטיים לצייר אותו כ"כמוסלמי", "ערבי" או "אפריקני", השתמש אובמה באיקונים האמריקניים כמסגרת שתמצב אותו כאמריקני גזעי, עם שרשים שדומים לשורשיהם של הצופים. הסבא שלו נלחם נגד הנאצים במלחמת העולם השניה. אמו הלבנה נהגה להעיר אותו השכם בבוקר, כדי לעזור לו להכין שיעורים. הכל הוביל למטרה אחת: לשכנע את הצופה שאובמה אינו מסוכן. שהוא מוכן להנהיג.

אובמה היה כמובן הכוכב, אבל זוהרו היה מוצנע. הוא היה יותר קריין מאשר דמות במרכז הפריים. "בעוד שישה ימים נוכל לבחור בשירות רפואי לבני משפחותינו, בחינוך לילדינו, באנרגיה בלתי מתכלה למען העתיד", אמר אובמה, כשסגנו המיועד, ג'וזף ביידן, ניצב לצידו. "בעוד שישה ימם נוכל לבחור בתקווה על פני פחד, באחדות על פני פלגנות, בהבטחה לשינוי במקום בסטטוס קוו. בעוד שישה ימים נוכל להתאחד כאומה אחת, כעם אחד, ופעם נוספת נוכל לשרטט היסטוריה טובה יותר".

התשדיר חשף מעריץ נוסף של אובמה במגזר התאגידי: אריק שמידט, מנכ"ל גוגל. "כאשר קראתי את התכנית הכלכלית של אובמה, וראיתי אילו אנשים תומכים בה ואת הרעיונות החדשים שבה, חשבתי שזו התכנית שמתאימה לאמריקה", אמר שמידט.

כצפוי, בקמפיין של מקיין לא התלהבו מהמיזם של אובמה. אחד מדוברי הקמפיין, טאקר באונדס, אמר: "כפי שיודע כל אחד שקנה משהו על סמך פרסומת בטלוויזיה, תשדיר הפרסום תמיד טוב יותר מהמוצר עצמו. צרכנים, היזהרו". (סוף)