אבולוציה, לא רבולוציה - בפולקסווגן מנסים לנער את תדמית ה"גולף"

ההשקה בפסגת הר צחיח באיסלנד היא רק חלק ממאמצי פולקסוואגן לנער, ולו במעט, את התדמית הסולידית של הגולף ; בדור השישי של המכונית העיצוב עודכן ונוספו שלל גאדג'טים מרשימים, אך ההאצ'בק המשפחתית לא מצליחה לפרוץ את גבולות גזרתה - ונותרת, כתמיד, מכובדת ובורגנית ; מבחן דרכים

בפולקסוואגן גאים במנועים החדשים, שצורכים הרבה פחות דלק מאחיהם לקטגוריה. בחברה מאמינים שפחות זה יותר, ונפח מנועי הבנזין העיקריים עומד על 1.4 ליטר עם 122 כ"ס

עננים האפורים שכבו נמוך על הראש, הקרקע השחורה היתה מרופדת ירוק. לא ירוק מגרש כדורגל, אלא ירוק כהה ועכור. במרחקים נראו צוקים עצומים שראשיהם מכוסים שלג ומצידי הכביש בקעו מתוך האדמה אדים של מים חמים, תוצרים של פעילות גיאותרמית ענפה. אכן מקום מוזר איסלנד. פראי.

אז מה אנחנו עושים בתוך מכונית גולף, מעוז הבורגנות הסולידית? אנשי פולקסוואגן העדיפו להשיק את הדור השישי של הגולף באותו אי ארקטי, אפוף גשם וקור, והטיסו מאות עיתונאים מרחבי העולם לאולם תצוגה שנבנה במיוחד לרגל האירוע, על צלע הר צחיח ונידח. וואו.

כגודל היומרה של האירוע כך גם המשימה שעל כתפיו של הדור השישי. לאחר שהדור החמישי של הגולף לא עמד ביעד המכירות, מציגים בחברה את הדור הנוכחי שאמור להיות זול יותר ליצור (בכלל לא פשוט כשהפועלים שלך גרמנים) ולחזק את המכונית ברשימת המכוניות הנמכרות ביותר בכל הזמנים (26 מיליון כלי רכב נמכרו מאז 1974).

יונית לוי סטייל

גולף

הדור הנוכחי אומנם נבנה על המרכב של הדור הקודם, אבל בהחלט מרגישים חידושים והמצאות וזה מתחיל במראה החיצוני. מה נגיד? שהחרטום קצת יותר מודגש, שהפנסים קצת יותר מוארכים, שישנם קווי אורך שקועים מתחת לחלונות? כבר במבט ראשון אי אפשר לטעות בדגם המכונית. בכל זאת מדובר בגולף.

אבל היא יפה. לא היידי קלום יפה, אלא יותר יונית לוי יפה. כלומר נאה ואינטליגנטית. יותר מזה, מצוות אנשים מלומדה, כשמתחתנים עם מישהי אז צריך להסתכל על האמא. והאמא נראית טוב - המעצבים של פולקסוואגן מסתמכים על הדור הראשון של הגולף. היא תיראה מכובדת גם בחתונה של הילדים שלכם.

מבפנים זה כבר נראה יותר טוב, לוח השעונים נראה מודרני, אם כי הקונסולה המרכזית, שבה נמצא מרכז המדיה וה-GPS, עדיין משמימה קמעא. אבל בכל זאת, הכול מכובד ועכשווי, אבל לא "צעיר" או "קול". יונית לוי סטייל.

רשימת הגאדג'טים של המכונית יכולה לפאר כל מכונית סלון מכובדת או מכונית מנהלים. החל מקרוז קונטרול אקטיבי ומלא לייזרים שיבלום לנו את המכונית במקרה שנתקרב יותר מדי למכונית שלפנינו, דרך מנגנון שמחנה לנו את המכונית, וכמובן מחשב דרך עמוס בפרטים חשובים יותר או פחות לנהיגה שלנו. כמובן שקיימים חיבורים ל-IPOD, בלוטות' ודומיהם (פה המקום לסייג, שכל קשר בין מכוניות ההדגמה למה שיגיע לישראל בסופו של דבר מקרי בלבד וכל שנותר לנו הוא לחכות ולראות כמה יעלו לנו הצעצועים האלה).

בחברה בטוחים שהמכונית תצליח לקבל את הדירוג המקסימלי במבחני הבטיחות. לדור השישי נוספה כרית בטיחות שביעית - לברכיים.

מהנדסי פולקסוואגן הרבו להדגיש את הבידוד האקוסטי בדגם החדש. בחברה גם הסבירו שיש לכך אספקט בטיחותי - חוויית נסיעה שקטה יותר מעודדת נהיגה רגועה יותר. אכן, הבידוד מרשים במהירויות נסיעה רגילות של 90-110 קמ"ש על אספלט איסלנדי. הבידוד של רעשי מנוע מוצלח גם במהירויות גבוהות יותר, אבל אז מתחילים לקבל גם רעשי רוח וגלגלים.

בפולקסוואגן גאים במנועים החדשים שלהם, שצורכים הרבה פחות דלק מכל אחיהם לקטגוריה. בחברה מאמינים שפחות זה יותר, ונפח מנועי הבנזין העיקריים (TSI) עומד על 1.4 ליטר (האם הישראלים יעמדו בזה?) והם מספקים 122 כ"ס או 160 כ"ס בגרסת הטורבו סופרצ'רג'ר (צריכת דלק מדווחת: כ-6 ליטר ל-100 ק"מ). מנועים אלה גם נהנים מגיר כפול DSG, שנהנה מהעברות חלקות. כמו כן יגיע לארץ מנוע טורבו דיזל 2.0 ליטר, 140 כ"ס, שצורך 4.9 ליטר ל-100 ק"מ וגם מנועי 1.6 ליטר ידניים ואוטומטיים. אגב, בנסיעה בכלל לא רגועה ב-TSI 122 כ"ס רשמנו צריכה של 10 ליטר ל-100 קילומטר. לא רע.

הנסיעה עצמה היתה נעימה למדי. לגולף החדשה יש מערכת מתלים שניתן לתכנת אותה ל"נוחות", "ספורט" או "משהו באמצע". הנסיעה בדרגת הנוחות אכן היתה נוחה וריככה את המהמורות באספלט האיסלנדי, בעוד שבנסיעת ספורט, הכירופרקט שלנו התחיל לכעוס.

לאורך כל הדרך, בנופים הרריים, גייזרים מתפרצים, מפלים שוקקים, עמדה חוויית הנסיעה בניגוד גמור לנוף האיסלנדי. המכונית הרגישה יציבה ובטוחה לאורך כל הנסיעה. זאת לא מכונית שתעשה שטויות, בשביל זה תחכו לגרסאות הספורט, זאת מכונית יונית לוי - איתה תצלחו בבטחה מהדורת חדשות רבת חתחתים ועולמות קורסים.

בסופו של דבר, המקפידים עשויים להרים גבה ולתהות האומנם מדובר בדור שישי אמיתי, שמחליף את הדור הקודם, או סתם במכונית שהוסיפו לה המון צעצועים. בפולקסוואגן יסבירו שמדובר באבולוציה, ולא ברבולוציה, ולכן הדמיון לדגם הקודם.

והצרכן, מה הוא יגיד? בפולקסוואגן ישראל מבטיחים שמחירי הדגמים יישארו דומים למחירים היום - החל מכ-140 אלף שקל לדגם 1.6 אוטומטי - כלומר שבשורה התחתונה נקבל יותר רכב תמורת אותו מחיר. ועל כך נאמר "דיינו". *

הכותב היה אורח החברה באיסלנד

מתחרות

אאודי A3 1.6 ליטר

ב-164 אלף שקל בלבד ניתן לרכוש כיום את גרסת ה-1.6 ליטר האוטומטית של האודי A3 "ספורטבק". הממדים הפנימיים של שתי המכוניות דומים וכך גם אורך בסיס הגלגלים, אבל האחות לבית אאודי בנויה כמו מכונית יוקרה כולל חומרי דיפון וריפוד יוקרתיים, מערכת מתלים שמכוילת לגיחות מהירות בכל מזג אוויר וכמובן מקדם תדמית רציני. המנוע זהה למנוע הבסיסי של הגולף והספקו המרבי אינו מרשים אבל לרוב הלקוחות זה לא משנה.

רנו מגאן האצ'בק 2009

ברבעון השני של השנה הבאה תנחת כאן הרנו מגאן האצ'בק החדשה. היא שמרנית ופחות נועזת מקודמתה, נראית גרמנית ומייצגת השקעה חסרת תקדים באיכות ייצור וגימור. יש לה שלדה מתוחכמת ותא נוסעים מרווח ושופע בפריטי היי-טק. המנוע העיקרי בארץ יהיה ה-1.6 ליטר המוכר בהספק 110 כ"ס, ובפלח המחיר של הגולף ניתן לצפות למנוע 2 ליטר ולתיבה אוטומטית חדשה ומתוחכמת.

פיז'ו 308

גם הפיז'ו 308 תוכננה כדי לקרוא תגר על פולקסווגן. יש לה עיצוב פנים יותר גרמני מגרמני, דלתות מאסיביות, חומרים יוקרתיים למגע ולמראה (בדגם היוקרתי) ובידוד רעשים ברמה גבוהה מאוד. יש לה יציבות כיוונית רצינית במהירויות גבוהות והיגוי מדויק וחד. מנוע ה-1.6 ליטר טורבו מייצר ביצועים של מנוע 2 ליטר וצריכת דלק של מנוע קטן ומעניק לה מרץ, למרות השימוש בתיבת הילוכים אוטומטית מיושנת.