מהכנסת לבית הלבן: משלחת מהכנסת למטות המועמדים לבחירות בארה"ב

עם שבעת חברי המשלחת נמנים בין היתר, דוברת מרצ, רונית גל, יועצה של שרת החינוך, תומר לוטן, ארז אבו, יועצו לשעבר של יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, ודוברת הליכוד, נילי רייכמן, שנקראה לחזור באופן מיידי לישראל

מהכנסת לבית הלבן: בעוד בישראל מתחילה להתחמם מערכת הבחירות לכנסת, יצאה משלחת נציגים צעירים מהמפלגות השונות בתחילת השבוע לביקור בן שבועיים במטות המועמדים לבחירות לנשיאות בארה"ב, ג'ון מקיין וברק אובמה.

את הביקור יזמה מחלקת המדינה האמריקנית, במטרה לערוך לנציגים הישראלים היכרות עם התנהלות מערכת הבחירות בארה"ב ואופן ניהול הקמפיינים של שני המועמדים, לרבות קמפיינים אינטרנטיים. הביקור יתמקד במטות המועמדים בוושינגטון ובווירג'יניה. ב-4 בנובמבר, יום הבחירות עצמו, ישהו חברי המשלחת בוועידת המפלגה הדמוקרטית בוושינגטון ויצפו שם בתוצאות האמת.

עם שבעת חברי המשלחת נמנים בין היתר, דוברת מרצ, רונית גל, יועצה של שרת החינוך, תומר לוטן, ארז אבו, יועצו לשעבר של יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, ודוברת הליכוד, נילי רייכמן, שנקראה לחזור באופן מיידי לישראל ברגע שהתברר כי גם בישראל נפתחת מערכת הבחירות.

בשבוע האחרון נפגשו הנציגים מהכנסת עם ראשי המטות של מקיין ואובמה בווירג'יניה, הנחשבת לאחת המדינות שבהן תוכרע מערכת הבחירות הסוערת וכן עם עורכי אתרים פוליטיים ואנשי מחלקת המדינה האמריקנית. סדר היום של המשלחת כלל גם הרצאות על היבטים שונים של הקמפיין האמריקני ובהם גזירת מדיניות מסקרים, בניית מסרים תקשורתיים ומודעות פוליטיות ועידוד מעורבות ציבורית במערכת הבחירות.