נטוויז'ן ביטלה את ההסכם לרכישת מניות HOT מבנק לאומי

נטוויז'ן היתה אמורה לרכוש כ-15% ממניות HOT שבידי לאומי ; על רקע ביטול העסקה ועל אף הסכמה עקרונית של מספר בנקים להעמדת מימון בסך כ-300 מיליון שקל, הפסיקה החברה את גיוס הכספים להשלמת העסקה

חברת נטוויז'ן הודיעה כי לאור העובדה שהאישורים הנחוצים על פי דין להשלמת הרכישה עד המועד הקובע האחרון להשלמת העסקה (כפי שנדחה בהסכמת הצדדים נכון ל-30 בספטמבר ), ביטלה החברה את ההסכם לרכישת כ-15% ממניות HOT מבנק לאומי ב-30 באוקטובר 2008.

לאור האמור ועל אף קבלת הסכמתם העקרונית של מספר בנקים להעמדת מימון בסך של כ-300 מיליון שקל, הפסיקה החברה את גיוס הכספים שנדרש היה לצורך השלמת העסקה, כפי שפורט בדיווח המיידי מה-18 בספטמבר. במסגרת גיוס הכספים כאמור גייסה החברה סכום כולל של כ-80 מיליון שקל ממספר בנקים.

נזכיר כי ביום בו הודיעה נטוויז'ן לבורסה על ביטול העסקה (30 באוקטובר), הודיעה רשות ההגבלים כי היא האריכה בפעם השלישית את המועד למכירת מניות הבנקים בחברת HOT . הרשות לא פרסמה את המועד החדש למכירת המניות, אך ההערכות הן שהמועד הוארך מעבר לשנתיים שנקבעו בהארכה האחרונה והוא לשנים רבות.

הסיבה לכך שהרשות לא פרסמה ברבים את המועד למכירת המניות קשורה לכך שהיא לא רצתה להעמיד את הבנקים במו"מ תחת לחץ של זמן מול קונים פוטנציאליים. המועד האחרון למכירה נקבע לפני שנתיים לסוף 2008, לאחר הארכה קודמת של שנתיים.

כתוצאה מהחלטת הרשות, העסקה מתבטלת למרות שלכאורה הצדדים יכולים לערער על ההחלטה. על רקע המשבר בשווקים והעובדה שהליך כזה יכול להימשך זמן רב, הוחלט שלא לערער והבנק בא על סיפוקו מבחינה זו.